ثبت‌نام وام بازنشستگان هر ماه انجام می‌شود

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، ثبت‌نام وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی هر ماه از طریق کانون‌های بازنشستگی و سامانه خدمات غیرحضوری سازمان برای دریافت این تسهیلات ویژه افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر انجام می‌شود.

دهقان‌کیا در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با اشاره به افزایش میزان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران نسبت به سال گذشته افزود: طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی قرار است در سال جاری به ۴۰۰ هزار نفر از افراد واجد شرایط از میان افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر این وام تعلق ‌گیرد.

او با اشاره به اینکه ثبت‌نام وام بازنشستگان از ۲۷ خردادماه آغاز شده و تا فردا چهارشنبه ۳۱ خرداد ادامه دارد، گفت: این وام هر ماه به تعدادی از بازنشستگان پرداخت می‌شود و ثبت نام دریافت این تسهیلات نیز به صورت جداگانه در ابتدای هر ماه انجام خواهد شد.

دهقان‌کیا اضافه کرد: مشمولان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی سازمان تأمین اجتماعی تا پایان سال جاری حدود ۴۰۰ هزار نفر خواهند بود. سال گذشته ۱۷۷ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران وام ۱۲ میلیون تومانی دریافت کردند.

سهمیه وام بازنشستگان تهرانی ۶ هزار و ۸۰۰ نفر

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در ادامه بیان کرد: امسال مبلغ این وام قرض‌الحسنه افزایش یافته و با کارمزد چهار درصد به بازنشستگانی که از بانک رفاه حقوق دریافت می‌کنند، تعلق می‌گیرد.

دهقان‌کیا تأکید کرد: سهمیه وام پرداختی این تسهیلات برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران در تهران ۶ هزار و ۸۰۰ نفر است که سعی می‌کنیم تا پایان سال به ثبت‌نام‌کنندگان این مبلغ را پرداخت کنیم.

او درباره سفرهای زیارتی بازنشستگان نیز گفت: سفر زیارتی بازنشستگان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس از تیرماه آغاز می‌شود و طی روزهای آینده سهمیه استان‌های مختلف مشخص خواهد شد.

به گفته او، سازمان تأمین اجتماعی هرساله در راستای اجرای طرح کرامت رضوی بازنشستگان را به سفرهای زیارتی مشهد مقدس اعزام می‌کند که امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است از ماه آینده این برنامه زیارتی در کشور اجرایی شود.

دهقان‌کیا ادامه داد: براساس اقدامات صورت گرفته بازنشستگانی که علاقه‌مند به تشرف به مشهد مقدس هستند می‌توانند از فرصت طرح کرامت رضوی استفاده کنند.

طرح کرامت رضوی از سال ۹۴ به همت سید تقی نوربخش، مدیر عامل فقید سازمان تأمین اجتماعی به منظور ارج نهادن به جایگاه بازنشستگان و مستمری بگیران و حمایت از این قشر برنامه‌ریزی شد.

در حال حاضر چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برخوردار هستند که این تعداد بازنشسته ۶۰ درصد کل بازنشستگان تحت پوشش سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌ای کشور را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: 61334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =