اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان در کردستان

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کردستان از اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان به مدت سه ماه در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، صلاح قریشی در مورد بخشنامه صادره سازمان تامین‌اجتماعی با موضوع مشوق‌های حمایتی از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال با اعطاء بخشودگی جرایم بیمه‌ای بیان کرد: کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان از بخشودگی جرایم بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

وی مهلت استفاده از این تسهیلات را از ابتدای خرداد تا پایان مرداد ماه اعلام کرد و افزود: کارفرمایانی که تمایل دارند از این تسهیلات بهره‌مند شوند باید در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ثبت نام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان، با اشاره به شعار سال و حمایت از تولید، حفظ و افزایش اشتغال برای بنگاه‌های کوچک و متوسط، بیان کرد: در اجرای تصویب‌نامه مورخ ۱۸‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۲ هیأت وزیران، شرکت‌ها و واحدهای کوچک و متوسط؛ درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه خود یا توافق با شعب سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد پرداخت اقساطی این بدهی در ۱۲ قسط و به‌شرط پرداخت به‌موقع همه اقساط؛ از صددرصد بخشودگی جرایم بیمه‌ای برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: مشمولان این بخشودگی، کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی،کشاورزی، خدماتی و اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک و متوسط هستند که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه خود بر مبنای لیست اسفند ماه سال ۱۴۰۱ اقدام کرده و لیست و حق‌بیمه کارکنان شاغل کارگاه را در طول دوره مذکور به ترتیب مقرر در قانون تأمین‌اجتماعی ارسال و پرداخت کنند.

قریشی بیان کرد: همچنین در مورد کارفرمایانی که در طول دو سال گذشته از بخشودگی جرایم برخوردار شده‌اند، شرط حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه از زمان تعیین تکلیف بدهی، به مدت دو سال خواهد بود.

وی ادامه داد: کارفرمایان کارگاه‌های مشمول برای برخورداری از تسهیلات مزبور و به‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌های قطعی شده مطابق قوانین، باید از ابتدای خرداد ماه و حداکثر به مدت سه ماه، نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان یادآور شد: در مورد آن دسته از کارگاه‌هایی که در اسفند ماه ۱۴۰۱ فاقد لیست ارسالی بوده‌اند، تعداد بیمه‌شدگان آخرین لیست ماه منتهی به اسفند ماه در سال ۱۴۰۱ مبنای تعیین نیروی انسانی کارگاه قرار می‌گیرد.

قریشی، با اعلام اینکه تقلیل تعداد کارکنان شاغل در کارگاه فعال نسبت به لیست اسفند ماه ۱۴۰۱ به‌واسطه بازنشستگی، ازکارافتادگی و یا فوت بیمه‌شده، مانع از بهره‌مندی کارگاه‌های مشمول از تسهیلات بخشودگی جرایم نمی‌شود، بیان کرد: چنانچه پرداخت بدهی ناشی از حق بیمه و بیمه بیکاری معوق در ۱۲ ماه تقسیط شود، میزان بخشودگی جرایم ۱۰۰ درصد خواهد بود و چنانچه کارفرمای مشمول تمایل داشته باشد پرداخت حق بیمه و بیمه بیکاری را در ۱۸ ماه تقسیط کند میزان بخشودگی جرایم ۸۵ درصد است.

وی اضافه کرد: همچنین در صورت تقسیط به مدت ۲۴ ماه میزان بخشودگی جرایم ۷۵ درصد، در صورت تقسیط در ۳۰ ماه میزان بخشودگی جرایم ۶۰ درصد و در نهایت در صورت تقسیط بدهی حق بیمه و بیمه بیکاری در ۳۶ ماه، میزان بخشودگی جرایم ۵۰ درصد خواهد بود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کردستان، افزود: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۷۰۰ کارگاه فعال در استان وجود دارد که لیست بیمه ای پرداخت می کنند و کارگاه های که زیر ۱۰۰ نفر اشتغال دارند مشمول این طرح می شود.

قریشی افزود: در حال حاضر در کردستان ۲۱۸ هزار بیمه شده اصلی داریم که ۶۶۶ هزار نفر از جمعیت کل استان را پوشش می‌دهند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تامین اجتماعی در استان ۳۹.۸ درصد است، یادآور شد: سال گذشته اعتباری بالغ بر سه هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در راستای تحقق تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت هزینه شده است که البته در دو ماهه اخیر این میزان پرداخت ۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر: 61101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =