هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون، ارزان‌تر از سایر بخش‌هاست

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در توسعه اشتغال پایدار گفت: بر اساس گزارش‌ها هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان‌تر از سایر بخش‌هاست و با سرمایه اندک می‌توان در حوزه تعاون اشتغالزایی کرد

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، جلسه شورای هماهنگی مدیران ایلام با حضور معاون تعاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل و رییس و اعضای شورای هماهنگی مدیران در محل سالن جلسات دانشگاه ایلام برگزار شد.

مهدی مسکنی، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه در بحث توجه به مقوله تعاون، گفت: بخش تعاون یکی از ارکان اقتصاد کشور به شمار می‌رود به نحوی که مطابق اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، یکی از بخش‌های مهم اقتصادی، بخش تعاونی است که با پویایی آن بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی از نظام توزیع تا بیکاری برطرف و گام موثری در جهت ایجاد اشتغال پایدار و حذف دلالی و واسطه‌گری برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: بخش تعاون از ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی بالایی برخوردار است و سهم بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی، تولید ناخالص داخلی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و تجمیع سرمایه‌های خرد مردمی دارد و طبق گزارش‌ها هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان‌تر از سایر بخش‌هاست و با سرمایه اندک می‌توان در حوزه تعاون اشتغالزایی کرد.

مسکنی بیان کرد: در دوره مسکن مهر دو میلیون و۲۰۰ هزار خانه ساخته شده است که از این تعداد، یک میلیون و ۱۱۰ هزار واحد به شکل خودمالکی و یک میلیون و ۹۰ هزار واحد به صورت گروهی‌سازی، انبوه سازی و تعاونی سازی بوده است.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مدل تعاونی‌ها علیرغم تصویری که نسبت به تعاونی‌های مسکن در کشور وجود دارد مدل موفقی بوده است به نحوی که طبق آمارها ۹۵ درصد منجر به تحقق هدف شده است.

مسکنی افزود: با توجه به اینکه سهم تعاون در اقتصاد تا به امروز به طور کامل محقق نشده است و آمارها حکایت از سهم حدود ۶ درصدی بخش تعاون از اقتصاد کشور دارد، جبران این فاصله در قالب سیاست‌های دولت در بخش تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر تحقق سهم مشخص شده تعاون در اقتصاد کشور علاوه بر هدفگذاری نیازمند برنامه‌ریزی و سیاستگذاری است، گفت: در معاونت تعاون در حال تدوین برنامه‌ریزی عملیاتی در این حوزه هستیم که این برنامه‌ریزی تا پیش از این در ارتباط با تعاون و تعیین سهم آن از اقتصاد دیده نشده است.

در ابتدای این جلسه الیاسی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به اقدامات انجام شده تعاون در سال گذشته و برنامه های پیشرو در سال‌جاری پرداخت.

الیاسی بیان کرد: نقش سیاست‌های تعاون در راهبرد اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته، نشان از وجود ظرفیت بالای آن جهت تسریع در توسعه همه‌جانبه است و تجربه‌های اخیر جهان در قالب بهره‌مندی از توان تعاونی‌ها، می‌تواند عامل راهگشای کشور ما در تحقق سهم تعاون در اقتصاد باشد.

کد خبر: 60541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =