جذب بیش از ۱۸۹ میلیارد تومان اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در استان گیلان

مدیرکل بهزیستی استان گیلان از جذب بیش از ۱۸۹ میلیارد تومان اعتبارات جزء یک بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در استان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی گیلان، مهدی خدمت بیت دانا بیان کرد: بیش از ۱۸۹ میلیارد تومان اعتبار از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه در سال ۱۴۰۱ جذب شد. این موضوع با تسهیلگری بیش از ۲۰۵۴ نفر از جامعه هدف بهزیستی در سال ۱۴۰۱ تحقق یافت.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ از محل جزء یک بند ب تبصره ۱۶ مبلغ ۲/۲۸۹ میلیارد ریال تسهیلات به استان تخصیص یافت که با تاکیدات معاون محترم اقتصادی استانداری اسحاقی، تعامل و هم‌افزایی با بانک‌های عامل بیش از ۲۰۵۴ نفر از جامعه هدف، موفق به دریافت تسهیلات شدند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان اضافه کرد: علاوه بر تسهیلات بند ب تبصره ۱۶، در سال ۱۴۰۱ به‌منظور فراهم آوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای جامعه هدف و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و همچنین ایجاد و تثبیت و توسعه اشتغال پایدار به‌منظور توانمندسازی اقتصادی و ارتقاء کیفیت زندگی جامعه هدف سازمان بهزیستی اقدام به پرداخت سهم بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی برای برخورداری مشمولین از حقوق بازنشستگی و استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی و در نهایت تغییر روش‌های حمایتی مستقیم به رویکردهای بیمه‌ای کرده است. لذا در راستای اجرای ماده ۱۲ و ۱۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش‌فرمایی نیازمندان و کمک هزینه ارتقای کارایی معلولان با هزینه کرد بیش از ۲۷ میلیارد ریال برای تعداد ۳۶۲ نفر انجام گرفت که از این تعداد ۲۸۸ نفر خویش‌فرمایی و ۶۱ نفر کارفرمایی بوده است.

مهدی خدمت بیت دانا اعلام کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ برش استانی اشتغال بهزیستی ۲۳۱۷ نفر بوده است که با تلاش همکاران بهزیستی استان، تعداد ۲۳۴۴ نفر یعنی بیش از صد درصد برش استانی محقق شده است.

کد خبر: 59659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =