۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 59553
شیوع دوباره آبله‌میمونی در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) با اعلام کاهش آمارهای ابتلای روزانه بیماری آبله‌میمونی که به "ام‌ پاکس" تغییر نام یافته اعلام کرد که احتمال شیوع مجدد این بیماری همچنان وجود دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، داده های جدید دولت آمریکا همچنین نشان می دهد که برای اولین بار از زمان شیوع بیماری (آبله میمونی(ام پاکس) در بهار گذشته در این کشور، مورد جدیدی از ابتلا به این بیماری در بیش از یک هفته اخیر گزارش نشده است.

در حالی که دولت بایدن اواخر سال گذشته به وضعیت اضطراری بهداشت عمومی برای ویروسی که قبلا آبله میمونی نامیده می‌شد، پایان داد اما هنوز مشخص نیست که چقدر زمان لازم است تا پایان شیوع این بیماری در ایالات متحده اعلام شود.

در همین حال مقامات بهداشت عمومی آمریکا هشدار داده اند که شیوع مجدد این بیماری هنوز هم امکان پذیر است. کشورهای دیگر نیز همچنان موارد جدیدی از ابتلا به این بیماری را گزارش می کنند. دلیل کاهش تعداد موارد ابتلا به ام پاکس ممکن است این باشد که افراد فوت کرده یا در برابر این عفونت مصونیت پیدا کرده اند.

دلایل دیگر ممکن است شامل تغییرات در رفتار ویروس و در دسترس بودن واکسنی به نام Jynneos باشد. بر اساس داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، از زمان شیوع این بیماری در ماه مه گذشته، بیش از ۳۰ هزار نفر در این کشور به ویروس آلوده شده اند.

کد خبر: 59553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =