تعهد اشتغال ۴۷هزار نفری استان آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۲ 

حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تعهد اشتغال استان را در سال جدید ۴۷ هزار و ۷۹۴ نفر اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، فتحی در اولین جلسه هماهنگی اشتغال استان که در محل استانداری آذر بایجان شرقی برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۴۵۷۹۴ نفر بود که به میزان ۵۹۳۷۰ شغل معادل ۱۲۹/۵ درصدتحقق پیدا کرد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: در سال جدید تعهد اشتغال استان ۴۷۱۶۵ شغل است که به تفکیک حوزه‌های مختلف اقتصادی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

فتحی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام سال مهار تورم و رشد تولید، تلاش بی وقفه تمامی دستگاه‌های همکار را برای تحقق شعار سال با بهره مندی از منویات مقام معظم رهبری را خواستار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان پیرامون ابلاغ توزیع دستگاهی تعهد اشتغال استان جهت بارگذاری در سامانه رصد اشتغال، گزارش آخرین وضعیت معرفی و پرداخت تسهیلات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶توضیحات و گزارشی را ارائه کرد.

کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: امسال در حوزه مشاغل خانگی، یکی از برنامه ها برای افزایش تولید، افزایش سهم مشارکت بانوان در اقتصاد استان است و این رقم باید از ۱۵ درصد در حال حاضر به ۲۰ درصد ارتقا یابد.

او اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما جهت تقویت مشارکت بانوان، برنامه‌ریزی برای نزدیک‌تر کردن محل کار بانوان به شهرها و همچنین توسعه مشاغل خانگی با همت دستگاه‌های ذیربط و بانک ها در جهت پیشیرد این برنامه راهبر دی است.

کلامی در ادامه بیان کرد: استاندار آذربایجان شرقی به سازمان بازرسی در حوزه بانکی دستور داده تا بانک‌هایی که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ملی و کشوری را نادیده گرفته و اجرایی نمی‌کنند و یا سلیقه ای عمل می کنند شناسایی کنند و با آنها برخورد شود.

کد خبر: 59164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =