اَبَرکارخانه جدید تسلا در شانگهای

تسلا روز یکشنبه اعلام کرد یک کارخانه بسیار بزرگ در شانگهای چین افتتاح می‌کند که می‌تواند سالانه ۱۰۰۰۰ مگا پک تولید کند. «مگاپک» یک باتری بسیار بزرگ است که انرژی را ذخیره می‌کند، به تثبیت شبکه برق و جلوگیری از قطع برق کمک می‌کند و می‌تواند بخش مهمی از گذار سبز انرژی باشد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا روز یکشنبه در توییتی گفت که کارخانه چین، تولیدات کارخانه کالیفرنیا را تکمیل خواهد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از CNBC؛ شرکت تسلا به مدیریت «ایلان ماسک» که به تولیدات مختلف به ویژه حمل و نقل الکترونیکی و رباتیک مشهور است در توئیتی افتتاح یک اَبَرکارخانه جدید در شانگهای چین را اعلام کرد. کارخانه‌ بزرگی که قادر به تولید ۱۰۰۰۰ مگاپک در سال است.

مگاپک (Megapack) یک باتری بسیار بزرگ است که انرژی را ذخیره می‌کند و برای تثبیت شبکه برق و جلوگیری از قطع برق به‌کار گرفته می‌شود. این باتری‌ها اپراتورهای شبکه برقی را قادر می‌سازند تا ظرفیت اضافی را بین شهرستان‌ها یا ایالت‌ها جابه‌جا کنند و اطمینان حاصل نمایند که برق می‌تواند از منابع متناوب و مختلف ذخیره و استفاده شود. از این پک‌های ذخیره برق به ویژه می‌توان زمانی که تقاضای مصرف بیشتر است یا هنگامی که قطعی‌های برنامه‌ریزی نشده در شبکه انتقال وجود دارند، استفاده کرد. همچنین این پک‌های انرژی بخشی از زنجیره تامین انرژی قابل اطمینان برای حرکت به سوی «گذار به انرژی سبز» محسوب می‌شود.

مطابق وب سایت این شرکت، تسلا در حال حاضر یک کارخانه بزرگ در لاتروپ کالیفرنیا دارد که می‌تواند هر سال ۱۰۰۰۰ واحد مگا پک تولید کند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا روز یکشنبه در توییتی گفت که کارخانه‌ای که در چین افتتاح می‌شود، تولیدات کارخانه‌ی کالیفرنیا را تکمیل خواهد کرد. به این ترتیب بخشی از زنجیره تولید این کالا مهم در ذخیره‌سازی انرژی به چین منتقل شده است.

به گفته وب‌سایت تسلا، Megapack همان ظرفیت انرژی را ارائه می‌کند که سایر راه‌حل‌های ذخیره‌سازی در مقیاس بزرگ‌تری آن را در اختیار می‌گذارند. برای مثال مگاپک از ۴۰ درصد فضای کمتری استفاده می‌کند و به ۱۰ برابر قطعات کمتری نیاز دارد، به این معنی که می‌توان آن را ۱۰ برابر سریع‌تر از گزینه‌های فعلی نصب کرد. یک واحد مگاپک دارای اجزای متعددی است که می‌توان همگی را در یک واحد مسکونی قرار داد. ماژول‌های باتری، اینورترها، سیستم‌های مدیریت گرما، سیم‌کشی و موارد دیگر همگی بخشی از یک واحد Megapack هستند.

شین هوا رسانه دولتی چین روز یکشنبه از مراسم امضای قرارداد در شانگهای گزارشی پخش کرد. این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای شروع ساخت کارخانه در سه ماهه سوم سال جاری است و هدف آن آغاز تولید حدوداً در نیمه سال ۲۰۲۴ است.

کد خبر: 58894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =