فراکسیون زنان مجلس پیگیر بیمه زنان خانه‌دار در بودجه ۱۴۰۲ است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از پیگیری مجلس در برنامه هفتم توسعه و همچنین قانون بودجه ۱۴۰۲ برای تخصیص منابع پایدار برای بخشی از جامعه هدف بیمه زنان خانه‌دار که در قوانین آمده است، خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، فاطمه قاسم‌پور که نمایندگی مردم تهران و عضویت در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد، همزمان با روز زن در برنامه سلام تهران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره «بیمه زنان خانه‌دار»، بیان کرد: در حال حاضر یک‌پنجم جمعیت شاغل کشور را زنان تشکیل می‌دهند که به تبع اشتغال خود، مشمول پوشش‌های بیمه‌ای به‌عنوان بیمه‌شده اصلی قرار می‌گیرند. علاوه بر این، بخش دیگری از زنان به تبع همسران بیمه‌پرداز خود از برخی حمایت‌های پوشش بیمه‌ای مانند بیمه درمان و مستمری بازماندگی برخوردار هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: بخش دیگری از زنان نیز که ساکن مناطق روستایی و عشایری بوده، می‌توانند در صورت سرپرست خانواربودن تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با صددرصد حمایت دولت قرار گیرند، اما علی‌رغم وجود و تسهیل برخی شرایط جهت پوشش بیمه‌ای زنان از طریق قوانین مربوطه و امکان بیمه‌پردازی آنان به سازمان تأمین اجتماعی در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، همچنان تعداد زنان به‌عنوان بیمه‌شدگان اصلی در صندوق‌های بازنشستگی پایین است.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح بیمه زنان خانه‌دار که در سال ۱۳۸۷ از سوی سازمان تأمین اجتماعی اجرا شد نیز با استقبال چندانی از سوی جامعه هدف مواجه نشد. دولت مطابق قانون برنامه ششم توسعه مکلف به ارائه طرحی در راستای ایجاد بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار حداقل دارای سه فرزند و تصمیم‌گیری قانونی بود که متأسفانه این امکان به علت مسائل بودجه‌ای فراهم نشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم توسعه و همچنین قانون بودجه ۱۴۰۲ منابع پایدار را برای بخشی از جامعه هدف بیمه زنان خانه‌دار که در قوانین آمده است، پیگیر خواهم بود.

کد خبر: 57035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =