ارائه خدمات در ۴۰۰ مرکز درمانی تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: امروز در این سازمان بالغ بر ۴۰۰ مرکز درمانی داریم که بدون دریافت یک‌ریال از مردم، به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی روز پنج شنبه در جریان سفر استانی به لرستان در جلسه با نمایندگان شرکای اجتماعی، نماینده مردم بروجرد، مدیرکل و مدیر درمان تأمین‌اجتماعی لرستان و فرماندار ویژه بروجرد ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر افزود: با دستور رئیس‌جمهور ۱۰۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه‌های درمان قرار گرفتند و این دستاورد بزرگی است. قبل از انقلاب تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به ۲۰ مرکز نمی‌رسید.

وی با تأکید بر اینکه در حکمرانی تأمین‌اجتماعی نیازمند همراهی و اجماع ملی و حاکمیتی هستیم، اضافه کرد: با همه کاستی‌های افق آرمانی تحقق عدالت اجتماعی در قیاس با شرایط پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌توانیم دستاوردهای نظام در حوزه‌های مختلف را نبینیم. با توجه به دستور مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین، تکلیف داریم که این دستاوردها را برای خودمان و برای مردم به طور مستمر بازگو کنیم.

پوشش ۷۳ درصدی بیمه‌های اجتماعی در کشور

موسوی با اشاره به اینکه همه کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان و همه مسئولان در این نظام دستاوردهایی را برای ما رقم زده‌اند که نباید از آن غافل شویم، گفت: امروز حدود ۷۳ درصد از مردم ما تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند، در حالی‌که این عدد در قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد از جمعیت ۳۰ میلیون نفری وقت کشور بوده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: اگر کارفرمای ما کسب‌وکارش نمی‌چرخید و مجلس‌ها و دولت‌های جمهوری اسلامی پای کار نمی‌آمدند، قطعاً چنین دستاوردهایی رقم نمی‌خورد. امروز به برکت زحمات شما عزیزان۲۰ درصد پوشش بیمه‌ای قبل از انقلاب به ۷۳ درصد رسیده و آرمان ما این است که ۱۰۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار بگیرند.

وی همچنین با اشاره به اینکه منابع و دارایی‌های تأمین‌اجتماعی محصول مشارکت شرکای اجتماعی در قالب سازوکار سه‌جانبه‌گرایی در اداره این سازمان است، گفت: صندوق‌های بازنشستگی دوران شکوفایی و میانسالی و سرازیری دارند و باید در کنار هم باشیم تا صندوق تأمین‌اجتماعی را سرپا نگه داریم. ما وقتی مسئولیت این سازمان را پذیرفتیم، ۸۸ هزار میلیارد به بانک رفاه بدهی داشتیم که با مساعدت دولت و مجلس این بدهی تسویه شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر ضریب پشتیبانی در سازمان سیر نزولی را آغاز کرده و هزینه‌ها از درآمدها بیشتر شده است، گفت: با وجود کاهش درآمد تأمین‌اجتماعی، خدمات ما در حال توسعه است و مصداقش همین شهرستان بروجرد است که در حوزه درمان در حال پیشرفت است. البته در دوره‌هایی به خاطر مدیریت ناصواب، بعضاً اشکالاتی در خدمات پیدا شده اما اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.

سهم ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومانی تأمین اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان

موسوی با اشاره به توسعه خدمات سازمان در دوره اخیر گفت: روزی که این مسئولیت را پذیرفتیم، سهم سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۲۱ هزار تومان بود، اما امروز این عدد به ۱۰۲ هزار و پانصد تومان رسیده است. باید به سمتی برویم که افرادی که تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار دارد، به هنگام نیاز به خدمات درمانی به جز درد و رنج بیماری، هیچ رنج دیگری نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در دوره جدید دو مسئله در اولویت سازمان قرار گرفت، افزود: اولویت اول ما این است که با وجود کسری نقدینگی، پرداخت حقوق در زمان مقرر خود باید انجام بگیرد. امروز مفتخر هستیم که با حمایت دولت و مجلس، پرداخت حقوق‌ها یک روز هم تأخیر ندارد. باید توجه کنیم که ما نزدیک به ۳۲ هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی ماهانه داریم که لطف خداوند باعث شده با وجود کسری از عهده آن بر بیاییم.

توسعه خدمات درمانی با جدیت پیگیری می‌شود

موسوی با اشاره به اینکه با وجود همه سختی‌ها، توسعه خدمات درمانی را هم در اولویت قرار دادیم، گفت: توصیه مدیریتی من به همه همکاران این است که مدیونیم اگر هر کاری که در توانمان هست برای این مردم انجام ندهیم؛ مردمی که تا پای جان محب حضرت زهرا(س) هستند و تا پای جان، پای این نظام ایستاده‌اند.

وی افزود: بنابراین نباید متوقف شویم و در حوزه توسعه خدمات درمانی باید تمام تلاشمان را انجام بدهیم. خوشبختانه زیرساخت‌ها آماده است و بر اساس همین زیرساخت‌ها امکان توسعه خدمات را داریم و خداوند هم در این مسیر کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به برخی مطالب مطرح شده از سوی مدیران استانی گفت: بسیاری از موارد گفته شده، مسئله نیست، بلکه موانع است. هر چقدر می‌توانیم باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود موانع را از سر راه برداریم. ما ملزم به فعالیت در چارچوب قوانین هستیم و موظفیم که در چارچوب قانون و سیاست‌های کلی کشور حرکت کنیم.

تعهدات تأمین اجتماعی درباره بیمه رانندگان اجرا شده است

موسوی درباره بیمه رانندگان و سایر بیمه‌های حمایتی نیز تصریح کرد: در رابطه با این‌گونه بیمه‌ها، دولت سهمی را تقبل کرده و بر اساس اعلام قانونگذار دولت موظف به پرداخت این سهم است. در مورد بیمه رانندگان و سایر بیمه‌های حمایتی، حتی بدون اینکه سهم دولت توسط سازمان برنامه و بودجه در بودجه سنواتی پرداخت شود، این مبالغ را در دیون دولت گذاشتیم و تعهدات‌مان را اجرا کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: یعنی منابعی که باید نقد به دست ما می‌رسید، پرداخت نشد اما ما تعهدات‌مان را اجرا کردیم. برای ورودی‌های جدید به انواع بیمه‌های حمایتی نیز در حال پیگیری زمینه‌های اقدام قانونی در رابطه با این موضوع هستیم تا رانندگان و سایر افراد پشت نوبت بیمه‌های حمایتی، تحت پوشش قرار بگیرند.

تکمیل پروژه بیمارستان کوثر تا پایان سال‌جاری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تأکید بر اینکه تکمیل پروژه توسعه بیمارستان کوثر بروجرد باید تا پایان سال انجام شود و ارائه خدمات تخصصی در درمانگاه بروجرد هم باید به سرعت پیگیری شود، گفت: ارائه خدمات در تامین‌اجتماعی و همه دستگاه‌هایی که با مردم ارتباط دارند، باید با قدرت و سرعت توسعه پیدا کند و ما این را از مسئولان استانی نیز انتظار داریم.

موسوی همچنین با قدردانی از همه مدیران لرستان، زحمات نماینده مردم بروجرد در مجلس را هم در پیگیری مشکلات این منطقه قابل تقدیر دانست و گفت: ما امروز در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی نیاز به کارهای بزرگ داریم و برای این کارهای بزرگ، نیاز به همراهی و اجماع ملی و حاکمیتی داریم و در این مسیر مجلس انقلابی و دولت محترم و همه دلسوزان ما را همراهی می‌کنند.

بیمارستان کوثر، ظرفیت مهم درمانی بروجرد

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در این جلسه گفت: بیمارستان کوثر یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در حوزه درمان و منشأ خیر و خدمات برای مستمری‌بگیران و کارگران شهرستان بروجرد است. از این جهت ارتقای سطح خدمات این بیمارستان و همچنین بازسازی کامل ساختمان شعبه تأمین‌اجتماعی شهرستان از جمله مطالبات مهم مردم شریف بروجرد است.

وی افزود: امید می‌رود با توجه به در حال بررسی و تدوین بودن بودجه ۱۴۰۲ و برنامه پنج‌ساله هفتم، آن‌چنان‌که شایسته است توفیق خدمت به جامعه بازنشستگان و کارگران که صاحبان اصلی انقلاب بوده و همواره در همه صحنه‌ها و حوزه‌ها پای‌کارند هستند را داشته باشیم.

در این جلسه همچنین مسلم مرادی معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد با اشاره به ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی این منطقه، ابراز امیدواری کرد که سفر مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به این شهرستان منشاء خیر و برکت و مقدمه رفع برخی مشکلات و مسائل بیمه‌شدگان و بازنشستگان این شهرستان باشد.

۱۵۳ هزار نفر از مردم بروجرد تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند

منوچهر گودرزی، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در استان لرستان ۱۹ هزار کارگاه داریم که سه هزار و ۷۸۳ مورد آن معادل ۲۰ درصد از کارگاه‌های فعال، در شهرستان بروجرد متمرکز است. در کل استان ۱۳۶ هزار بیمه‌شده اجباری در این کارگاه‌ها مشغول به کارند که از این تعداد ۲۱ هزار نفر معادل ۱۶ درصد در کارگاه‌های بروجرد فعال هستند.

وی افزود: کارگران ساختمانی استان ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر هستند که ۳۳۰۰ نفر آن‌ها معادل ۱۵ درصد در بروجرد مشغول به کار هستند.

گودرزی همچنین اضافه کرد: بیمه‌شدگان خاص نظیر مشاغل آزاد، اختیاری، زنان خانه‌دار و دانشجویان ۹۲ هزار نفر هستند که ۲۲ هزار نفر آن‌ها معادل ۲۵ درصد متعلق به شهرستان بروجرد است.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان لرستان با اشاره به اینکه مجموع بیمه‌شدگان استان ۲۳۲ هزار نفرند که ۴۵ هزار نفر از آن‌ها در بروجرد سکونت دارند، گفت: ۸۲ هزار مستمری‌بگیر در استان داریم که ۲۲ هزار نفر آن‌ها در بروجرد حضور دارند و در مجموع از یک‌میلیون و هشتصد و دوازده هزار نفر جمعیت لرستان، ۷۶۳ هزار نفر تحت پوشش تأمین‌اجتماعی استان هستند که ۱۵۳ هزار نفر از آن‌ها به شهرستان بروجرد اختصاص دارد.

در مراکز درمانی لرستان کمبود دارو نداریم

رامین منظمی مطلق، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان لرستان نیز در این جلسه گفت: در استان لرستان ۱۲ مرکز درمانی شامل ۳ بیمارستان، ۳ پلی‌کلینیک شبانه‌روزی و ۶ درمانگاه داریم که یک بیمارستان و یک پلی‌کلینیک شبانه‌روزی در شهرستان بروجرد فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سطح بندی سازمان و جمعیت بیمه‌شده هر شهرستان است که خدمات سازمان تعریف می‌شود، گفت: در حوزه سطح‌بندی‌های تعریف‌شده بخش درمان، در بروجرد، بیمارستان کوثر که ۳۲ تخت خوابی است حداکثر می‌توانست به ۶۴ تخت ارتقا پیدا کند، اما با مساعدت سازمان تامین‌اجتماعی این عدد به ۹۶ تخت رسید.

منظمی مطلق افزود: در تأمین‌اجتماعی استان لرستان امسال ۳۰۰ میلیارد تومان برای خرید هزینه کردیم و امروز در مراکز درمانی ما کمبود دارو وجود ندارد، جز داروهایی که در بازار موجود نباشد.

کد خبر: 56996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =