تمایل لبنانی‌ها برای دریافت تجربیات تولید و صادرات پسته ایران

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان پسته ایران گفت: فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی کشور لبنان به دنبال انتقال تجربیات تولید و صادرات در حوزه کشاورزی ایران به کشور متبوع خود هستند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، صادقی مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان پسته ایران از تمایل هیات تجاری لبنان برای انتقال رمز و رازهایی که منجر به موفقیت پسته ایران در عرصه تولید و صادرات جهانی شده، به این کشور خبر داد.

در نشست مشترکی که با هیات تجاری لبنان در اتاق تعاون ایران برگزار شد، مهمترین عوامل موفقیت تولید پسته در ایران بررسی شد.

صادقی در این نشست، درباره روند تولید پسته از مزرعه، عمل‌آوری و بسته‌بندی تا بازار مصرف با اشاره به عملکرد موفق شرکت تعاونی پسته رفسنجان توضیح داد و گفت: الگوی تعاونی که با تجمیع سرمایه‌های خرد کاهش ریسک و هزینه‌ها را به دنبال دارد، الگوی موفقی است که می‌تواند نیازهای کشاورزان از جمله ادوات و کالاهای کشاورزی را تهیه و با کمترین هزینه در دسترس کشاورزان قرار دهد.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه، پسته به عنوان محصولی راهبردی و ارزآور در اقتصاد کشور محسوب می شود، اضافه کرد: عوامل زیادی برای تولید تا صادرات پسته وجود دارد که در هر قدم باید آسیب شناسی صورت گیرد تا بتوان سرمایه گذاری موفقی را برنامه‌ریزی کرد.

به گفته این فعال اقتصادی، پسته این محصول کشاورزی که جزو نخستین و ارزآورترین کالاها بعد از نفت است، می تواند با همکاری نزدیک با مراکز علمی و پژوهشی و اجرای پروژه های مشترک با شرکت‌های دانش بنیان، در مقابل حوادث طبیعی مانند تغییرات اقلیمی، خشکسالی، گرمازدگی و سرمازدگی، مصون بماند.

کد خبر: 56887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =