خرید معدن با هدف تهیه مواد اولیه شرکت مس‌باهنر در دستور کار قرارگیرد

مدیرعامل شستا در دیدار از مجموعه مس‌باهنر با اشاره به اهمیت هم‌افزایی گفت: در تلاش هستیم با هم‌افزایی درون گروهی و در تعامل با دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی مشکلات صنایع مورد فعالیت را رفع کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستا رسانه، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در بازدید از شرکت مس باهنر رفع موانع تولید را در این مجموعه را با ارزش دانست و از تلاش‌های نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در جهت کمک به رفع موانع موجود در تولید و صادرات در این مجموعه قدردانی کرد.

بازیان با اشاره به نامگذاری ده سال گذشته با شعار اقتصادی توسط مقام معظم رهبری گفت: این اقدام نشان از اهمیت موضوع اقتصاد و لزوم توجه به آن دارد. امروز ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم. باید تلاش شود با برنامه ریزی های تحولی و اندیشه راهبردی دشمن را در اهداف شوم خود مایوس نماییم.

وی با اشاره به اهمیت هم افزایی گفت: مشکلات و موانع موجود در صنایعی مانند مس و لاستیک با هم‌افزایی با وزارت صمت مرتفع خواهد شد. در تلاش هستیم با هم‌افزایی درون گروهی و در تعامل با دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی مشکلات را رفع نماییم.

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم خرید معدن توسط مس باهنر اضافه کرد: شرکت مس باهنر برنامه‌ریزی لازم برای خرید یک معدن از طریق مزایده با عنوان ظرفیت تهیه مواد اولیه داشته که در ۱۰ سال گذشته مغفول مانده است. این موضوع یک برنامه اساسی است که باید برای انجامش برنامه‌ریزی شود.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به ایجاد فناوری متاورس گفت: با رویکرد فناورانه و نظام هوشمندی که در دنیا راه افتاده است از سال ۲۰۳۰ دنیا شدیداً به مس نیاز دارد. این موضوع خلاقیت و فناوری برای بهره‌برداری لازم دارد که ما هنوز آن را شروع نکرده‌ایم و سرمایه‌گذاری زیادی می‌طلبد.

وی افزود: شرکت مس باهنر بایستی حتما از طریق مزایده معدن خریداری کند و برای اینکار منتظر مصوبات برنامه هفتم توسعه نباشد. آرندی خود را تقویت کنید ببینید چه برنامه ای برای توسعه مس و بویژه در دنیای متاورس دارد تا بتوانید در دنیای جدید نیز پیشران بهره برداری از صنعت مس باشید.

نادری مدیرعامل هلدینگ صدرتامین (تاصیکو) در این جلسه با اشاره به جایگاه شرکت مس‌باهنر در صنعت گفت: این شرکت از مجموعه های B۲B است که یکی از پیشرفته‌ترین شرکت‌ها در صنعت مس است. این شرکت باید در سطوح بالای تکنولوژی باقی بماند اما مشکلات جدید صادراتی مانع این می‌شود.

وی افزود: قطب منطقه‌ای همچون ترکیه نیز باید در مسیر صادرات این شرکت قرار گیرد.

کد خبر: 56817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =