اتاق تعاون، کمک حال دولت در مقررات‌زدایی

به گفته سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون، استفاده مطلوب از ظرفیت اتاق‌ها و تشکل‌های تخصصی از جمله در موضوع مقررات‌زدایی، کمک بسزایی به دولت در زمینه اجرای این برنامه کرد.

رضا وفایی یگانه در گفتگو با آتیه آنلاین، «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» و همچنین «بهبود فضای کسب و کار با رویکرد مقررات‌زدایی» را دو تجربه موفق دولت در حوزه کارآمدسازی بازارها اعلام کرد.

وی درباره دلایل این موفقیت بیان کرد: اقدامات دولت برای کارآمدسازی بازارها با محوریت وزارت اقتصاد پیگیری شد و این اقدامات بسیار اثربخش بود.

به گفته سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار از این تجربیات موفق می‌توان در سایر حوزه‌ها از جمله در اصلاح بازار ارز استفاده کرد.

وی درباره دلایل موفقیت دولت یادآور شد: گفتگوی صادقانه رئیس جمهور با مردم جهت اقناع‌سازی و مشارکت فعال مردم و درگیر بودن فعال رئیس جمهور در طول فرایند اجرای این طرح‌ها کمک بسیار مهمی بود.

وفایی یگانه افزود: دولت در اجرای این سیاست‌ها از شتابزدگی بی‌مورد در فرآیند تصمیم‌گیری و اجرا پرهیز کرد و به‌طور کامل توجه خود را معطوف به منطق‌های اقتصادی و بازار کرد.

وی گفت: پرهیز از داشتن نگاه سطحی و کوتاه مدت در فرآیند اجرا و ترجیح تحقق اهداف میان مدت و بلندمدت اقتصادی یکی دیگر از دلایل موفقیت دولت در اجرای این دو سیاست بود.

سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار ادامه داد: درک درست از تبعات اقتصادی هر دو طرح و برنامه‌ریزی مبتنی بر پیامدهای احتمالی همچنین هماهنگی تمام قوا در اجرای هوشمندانه طرح‌ها دلایل دیگری بود که به توفیق دولت منتهی شد.

وی اضافه کرد: دادن نقش و ایجاد هماهنگی بالا و داشتن گفتمان مشترک بین دستگاه‌های اجرایی در طول اجرای طرح‌ها بسیار مهم بود.

کد خبر: 56660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =