۵۰۰ میلیارد ریال وام به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی استان مرکزی پرداخت شد

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی استان مرکزی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال وام امسال از سوی این نهاد خدماتی به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی استان پرداخت شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا امیری افزود: این وام با معرفی کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران استان مرکزی توسط بانک رفاه کارگران به چهار هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران این استان پرداخت شد.

وی با یادآوری پرداخت وام به ۲ صورت پرداخت از طریق سامانه‌ و دستی توسط کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران استان مرکزی، ادامه داد: پرداخت وام به بیماران خاص و افرادی که فرزندان آنان در شرف ازدواج هستند در اولویت این کانون است و پرداخت تسهیلات به این افراد از طریق سامانه و بدون مراجعه به بانک و معرفی ضامن به آنان پرداخت می شود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی استان مرکزی گفت: پرداخت وام به افراد بالای ۷۰ سال به دلیل اینکه تسهیلات آنان بیمه نمی شود به صورت دستی و با معرفی ضامن به بانک پرداخت می شود.

امیری با یادآوری پرداخت ۵۸۰ میلیارد ریال وام سال گذشته توسط کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر استان مرکزی به بازنشستگان استان افزود: پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری پرداخت تسهیلات به بازنشستگان استان تا ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی ادامه داد: سازمان تأمین‌اجتماعی استان مرکزی ۱۰۲ هزار نفر بازنشسته این استان را تحت پوشش دارد که حقوق ۸۰ هزار نفر این افراد توسط بانک رفاه کارگران و بقیه توسط یار بانک‌های استان پرداخت می شود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی استان مرکزی گفت: تسهیلات پرداخت شده به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی این استان توسط بانک رفاه کارگران و با کارمزد چهار درصد پرداخت شده‌ و بقیه بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران استان خودداری می کنند.

امیری از اعزام ۵۳۵ نفر از بازنشستگان استان مرکزی به مشهد مقدس خبرداد و افزود: با توجه به دسترسی این استان به خطوط ریلی و جاده‌ای اعزام بازنشستگان از استان به مشهد مقدس از سایر استان‌ها بیشتر است.

وی اسکان و حمل و نقل را از جمله مهمترین مشکلات اعزام بازنشستگان کشور و استان به مشهد مقدس عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشور امسال باید به مشهد مقدس اعزام شوند که به دلیل برخی مشکلات پیش بینی می شود ۲۵ هزار نفر به این شهر مقدس اعزام شوند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی استان مرکزی در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان کشور و استان نیز افزود: با توجه به ریسک بالای بیمه بازنشستگان و مبتلا بودن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به امراض شغلی، استقبالی از سوی بیمه‌ها برای پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان انجام نمی شود.

وی ادامه داد: تعهدات بیمه آتیه سازان برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته و حق بیمه برای بازنشستگان نیز امسال از ۹۰۰ هزار ریال به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال رسیده‌ است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس توافق‌های انجام شده با مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، مقرر شده است ۵۰ درصد حق بیمه، بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شود.

یک میلیون و چهار هزار و ۵۲ نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند.

کد خبر: 56086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =