پوشش بیمه‌ای ۵۴۰ هزار نفر در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ حدود ۵۴۰ هزار نفر در قالب افراد تحت پوشش بیمه در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در این سازمان جذب شده است.

مهدی شکوری در گفت‌گو با آتیه آنلاین اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم سازمان تأمین اجتماعی در این دوره مدیریت طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بوده تا با استفاده از این طرح برخی افراد فاقد بیمه در کشور از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی سازمان بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح برای افراد فاقد بیمه از جمله زنان خانه‌دار، دانشجویان و دیگر گروههای بدون بیمه در کشور هدف‌گذاری شده تا از این طریق هم با وصول حق بیمه از این افراد بر منابع سازمان تأمین اجتماعی افزوده شده و هم این افراد با داشتن بیمه برای آینده خود برنامه‌ای تضمین شده داشته باشند.

جذب ۴۶۰ هزار بیمه‌شده جدید تا پایان سال ۱۴۰۱

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: براساس هدف‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی در راستای بیمه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای تا مهرماه ۱۴۰۱ در واقع هفت درصد بالاتر از پیش‌بینی انجام شده شمار بیمه‌شدگان جدید جذب شده است.

شکوری بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی برای جذب بیمه‌شدگان جدید، این برنامه عملیاتی تا پایان سال نیز ادامه داشته به همین منظور در ماه‌های باقیمانده سال بیش از ۴۶۰ هزار نفر افراد هدف‌گذاری شده جدید در بخش پوشش بیمه‌ای جذب خواهیم کرد.

افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای در سازمان تأمین اجتماعی

به گفته وی، یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان تأمین اجتماعی افزایش شمار بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان است تا از این طریق تضمینی برای آینده افراد بیمه‌شده را شاهد باشیم.

شکوری تصریح کرد: براساس آمارهای موجود اکنون ۱۵ میلیون و ۱۳۰ هزار بیمه شده اصلی از خدمات چندگانه سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند بوده که با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بر شمار افراد بیمه‌شده براساس هدف‌گذاری افزوده خواهد شد.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: با این اقدامات ضریب پوشش بیمه‌ای در سازمان تأمین اجتماعی افزایش یافته اما تلاش شده که تمامی افراد جامعه به ویژه در دهک‌های پایین جامعه را تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دهیم.

تلاش تأمین اجتماعی برای اجرای پوشش بیمه همگانی

با توجه به اینکه در اسناد بالادستی، قانون اساسی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور موضوع بیمه همگانی مورد تأکید بوده به همین منظور سازمان تأمین اجتماعی نیز طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی را در دولت سیزدهم به اجرا گذاشت.

اجرای بیمه فراگیر خانواده ایرانی ضمن افزایش توان سازمان تأمین اجتماعی در تأمین منابع سازمان به مطالبات جدی مردم برای تحت پ. وشش بیمه قرار گرفتن و بهره‌مندی از خدمات این سازمان هم پاسخ می‌دهد.

در اصل ۲۹ قانون اساسی نیز به موضوع بیمه همگانی اشاره شده و دولت مکلف شده از منابع عمومی برای حق همگانی استفاده کند به همین منظور رویکرد تیم مدیریتی جدید در سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم برای اجرای پوشش بیمه همگانی با اجرای طرح مهمی همچون بیمه فراگیر خانواده ایرانی است.

طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی

طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک طرح در راستای اجرای عدالت اجتماعی برای افراد فاقد بیمه بین ۱۸ تا ۵۰ سال برنامه‌ریزی شده و این سازمان نیز زمینه برخورداری این افراد از تعهدات خود را فراهم کرده است.

طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی سازمان تأمین اجتماعی با هدف تعمیم و گسترش پوشش فراگیر بیمه‌ای به زنان خانه‌دار، دختران، فرزندان شامل دانشجویـان، خوداظهاری شغلی (بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد) و همچنین بیمه اختیاری از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی اجرایی شده است.

متقاضیان و علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از این طرح و ثبت‌نام در آن صرفاً باید به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir یا شعب یا کارگزاری‌های این سازمان مراجعه کنند.

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای در میان ۱۸ صندوق بیمه‌گر ۵۳ درصد جمعیت کشور در قالب ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش خدمات هجده‌گانه خود دارد و این سازمان نیز بدون داشتن منابع دولتی با استفاده از دریافت و وصول حق بیمه از افراد تحت پوشش نسبت به اجرای تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت خود عمل می‌کند.

کد خبر: 55440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =