صدور بیش از ۱۱ هزار مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در دولت سیزدهم

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تسهیل در فرایند صدور مجوز خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم ۱۱ هزار و ۷۶۷ مجوز فعالیت برای آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد صادر شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، «غلامحسین حسینی نیا» اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بود.

وی افزود: اکنون ۲۳ هزار و ۹۹۲ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد دارای مجوز فعالیت هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکید بر تسهیل در فضای کسب‌وکار گفت: در همین راستا به دستور وزیر کار در دولت سیزدهم، صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای افراد واجد شرایط حداکثر طی سه روز کاری انجام می‌شود که در صورت اطاله بررسی، سیستم به‌صورت خودکار پس از روز سوم مجوز را صادر خواهد کرد.

وی ادامه داد: با این اقدام، بساط خریدوفروش مجوز آموزشگاه‌های آزاد جمع و به اجحاف در حق مؤسسان آموزشگاه‌ها پایان داده شد.

حسینی نیا به مراحل ثبت درخواست صدور مجوزها اشاره و اضافه کرد: متقاضیان واجد شرایط دریافت‌کننده مجوز فعالیت می‌توانند با فراهم‌کردن الزام هایی از جمله مانند فضا، تجهیزات، مربی، برنامه آموزشی و اخذ مجوز بلافاصله فعالیت آموزشی خود را شروع کنند و سایر الزام ها، مثل گواهی عدم سوءپیشینه؛ تأییدیه اداره اماکن و سایر تأییدیه‌ها را در بازه زمانی سه‌ماهه تهیه و ارائه دهند.

به گفته وی، متقاضیان راه‌اندازی آموزشگاه آزاد با مطالعه قبلی امکان‌سنجی و داشتن طرح کسب‌وکار و تحقیقات بازار و تجربه آموزشی وارد این عرصه شوند تا بتوانند در فضای رقابتی سالم به موفقیت دست یابند و پایداری فعالیت آموزشی خود را تضمین کنند.

کد خبر: 55156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =