هشدار شیوع اختلالات روانی در رواندا

وزارت بهداشت رواندا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که موارد ابتلا به اختلالات روانی در این کشور از ابتدای سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حداقل ۷۸۱۷ بیمار از ژانویه تا اوت برای افسردگی در مراکز درمانی این کشور خدمات دریافت کرده اند که این تعداد نسبت به آمار سال قبل که ۱۷۴۳ بوده، افزایش یافته است.

اکثر موارد جدید ابتلا به اختلالات روانی در این کشور را افراد میانسال تشکیل می دادند. همچنین داده ها نشان می دهد که ۵۴ درصد بیماران ثبت شده مرد، ۴۶ درصد زن و ۲۰ درصد از بیماران را نیز کودکان و نوجوانان زیر ۱۹ سال تشکیل می دهند.

همزمان با گرامیداشت روز جهانی سلامت روان در این بیانیه وزارت بهداشت رواندا آمده است: وزارت بهداشت متعهد به اجرای تمام مداخلات مربوطه برای کاهش بروز همه اختلالات سلامت روان از جمله افسردگی است.

سایر اختلالات روانی مهم ثبت شده در رواندا شامل اسکیزوفرنی با ۳۵ هزار و ۵۸۱ مورد گزارش شده در سال جاری و صرع با ۱۳ هزار و ۳۳۷ مورد هستند.

در مجموع در هشت ماهه اول امسال ۹۶ هزار و ۳۵۷ بیمار مبتلا به اختلالات روانی در رواندا ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۲۹.۶ درصد افزایش داشته است.

"برایان چیرومبو"، نماینده سازمان جهانی بهداشت (WHO) در رواندا در پیامی گفت که این آژانس جهانی بهداشت از دولت رواندا با همکاری سایر شرکا برای به روز رسانی برنامه راهبردی سلامت روان که اهداف جدیدی را برای گسترش خدمات مراقبت های بهداشت روانی تعیین می کند، حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، روز گذشته سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بیش از ۱۱۶ میلیون نفر، عمدتاً نوجوانان با بیماری‌های سلامت روان در آفریقا زندگی می‌کنند.

کد خبر: 55004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =