افزایش حمایت‌های اجتماعی و حداقل دستمزد

مدیر کل سازمان بین‌المللی کار در نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که در واشنگتن برگذار شد، خواستار افزایش حمایت‌های اجتماعی و حداقل دستمزد برای پاسخ به بحران هزینه‌های زندگی اقشار کم‌درآمد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از سازمان بین‌المللی کار، گیلبرت اف. هونگبو دبیرکل ILO در این مراسم عنوان کرد سازمان بین‌المللی کار خواستار واکنشی جدی در برابر بحران است که از طریق حمایت اجتماعی همگانی، افزایش دستمزد مناسب، حمایت بیشتر از اقتصادهای آسیب‌پذیر و احترام به حقوق کار، نابرابری‌ها را کاهش دهد و پایداری اقتصادها را ارتقا بخشد.

دبیرکل سازمان بین‌المللی کار سایر سیاست‌های اولویت‌دار این سازمان برای گذار از بحران اقتصاد جهانی را سرمایه‌گذاری در حمایت اجتماعی و اشتغال مولد از طریق شتاب‌دهنده جهانی مشاغل و حمایت اجتماعی عنوان کرد.

گفتنی است هدف شتاب‌دهنده جهانی ILO ایجاد ۴۰۰ میلیون شغل، به ویژه در اقتصادهای سبز، دیجیتال و مراقبت است. همینطور هدف این طرح گسترش حمایت اجتماعی کافی برای چهار میلیارد نفری است که در حال حاضر تحت پوشش هیچ نوع حمایت اجتماعی نیستند.

دکتر هونگبو در این مراسم خاطرنشان کرد که افزایش اشتغال مولد برای کاهش نابرابری و رسمی‌سازی بیشتر اشتغال نیز برای بهبود بهره‌وری و پایداری کسب‌وکار، ترویج کار شایسته ضروری است.

وی افزایش تورم جهانی را خطری جدی برای رفاه اجتماعی جهانی بر شمرد و تصریح کرد افزایش قیمت‌ها و جدا کردن افزایش دستمزد از رشد بهره‌وری منجر به کاهش دستمزدهای واقعی می‌شود. او گفت که بدون اقدام فوری و افزایش منابع، این تورم می‌تواند نابرابری را افزایش دهد و فشار بیشتری بر کسب‌وکارها وارد کند.

دکتر هونگبو بر نیاز به افزایش حمایت از اقتصادهای آسیب‌پذیر که ممکن است با بدهی‌های بالا و فزاینده مواجه شوند، تاکید کرد. او گفت که احترام بیشتر به حقوق کار و ارتقای شرکت‌های پایدار و شرایط کار بهتر در زنجیره تامین می‌تواند توسعه اقتصادی، کاهش فقر و برابری بیشتر درآمد بین کشورها را تسریع کند.

کد خبر: 54464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =