برگزاری آیین روز جهانی عصای سفید

قائم مقام انجمن نابینایان ایران گفت: همزمان با روز جهانی عصای سفید ویژه برنامه‌ای با حضور رییس و اعضاء انجمن و جمعی از مسئولان بهزیستی و شهرداری و شورای شهر و شماری از هنرمندان حوزه موسیقی و سینما ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱می‌شود.

منصور شادکام در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین روز جهانی عصای سفید را فرصت مغتنمی برای بیان مطالبات نابینایان خواند و تصریح کرد: این روز نمادین، می‌تواند به مسئولان مرتبط یادآور شود که در راستای اجرای قوانین و تعهدات نسبت به نابینایان چه اقداماتی را به ثمر رسانده‌اند و با مروری بر خلاءها، عزم خود را در جهت جبران عقب‌ماندگی‌های این حوزه جزم کنند.

شادکام تاکید کرد: وضعیت مناسب‌سازی فضاها و مبلمان‌شهری هنوز جای کار دارد و باید این مهم بیش از گذشته در اولویت کار مسئولان شهرداری قرار گیرد چرا که طبق قانون این وظیفه‌بر عهده شهرداری‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی جزیی از قانون حمایت از افراد معلول است و باید در شهر به صورت کامل اجرا شود، افزود: زمانی‌که یک نابینا از خانه خارج می‌شود باید احساس امنیت کند تا این قشر از جامعه همانند بقیه از فرصت برابر برخوردار باشند و از امکانات موجود در شهر استفاده کنند. متأسفانه در سالیان‌گذشته بسیاری از نابینایان براثر عدم مناسب‌سازی فضاهای شهری صدمه‌دیده یا فوت شده‌اند.

شادکام درباره آمار نابینایان پایتخت، بیان کرد: طبق آمار بهزیستی شهرتهران قریب به ۱۶ هزار نفر، شهروند نابینا و دچار اختلالات بینایی دارد. اما بسیاری از افراد تحت‌پوشش بهزیستی نیستند و آماری از آن‌ها وجود ندارد که با مجموع این افراد می‌توان گفت که شهر تهران حدود ۲۰ هزار نفر، شهروند نابینا و اختلالات بینایی دارد.

قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران در معرفی محتوای ویژه‌برنامه‌عصای سفید گفت: این ویژه‌برنامه که شامل سخنرانی مدیرانجمن، مسئولان‌بهزیستی و شهری و مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه نسل مانا، موسیقی و برنامه‌های هنری است ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۳ در باشگاه اقدیسه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، نزدیک ۲۵۳ میلیون نفر در دنیا دچار اختلال نابینایی هستند. تقریبا ۳۶ میلیون نفر از این افرادنابینای مطلق هستند که از این تعداد ۱۸۹ هزار نفر در کشور ما وجود دارد و در سازمان بهزیستی پرونده اختلال بینایی دارند.

کد خبر: 54370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =