تایید ۴۳۱ بازنشستگی پیش از موعد در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۳۱ مورد درخواست بازنشستگی پیش از موعد مربوط به مشاغل سخت و زیان آور در استان تایید شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ حامد آرامش افزود: در شش ماهه نخست سال جاری، ۲۷ جلسه کمیته های بدوی و تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور در سیستان و بلوچستان به منظور بررسی درخواست های شهروندان برای بازنشستگی پیش از موعد برگزار شده است.
وی اظهار داشت: در مجموع ۵۷۰ درخواست در کمیته بدوی مورد بررسی قرار گرفت که ۴۳۱ درخواست تایید شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: کمیته بدوی تشخیص مشاغل سخت و زیان آور، به منظور تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی در این مشاغل براساس قانون تأمین اجتماعی و ضوابط و سیاستگذاری شورای عالی حفاظت فنی با پنج نفر عضو اصلی و پنج نفر عضو علی البدل تشکیل می شود و رأی های صادره در این کمیته ظرف پانزده روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی است و در صورتی که هر یک از طرفین (کارگر و کارفرما) به رأی بدوی اعتراض داشته باشند درخواست تجدیدنظر خود را کتباً به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل تقدیم می کنند.
آرامش گفت: مطابق با بخش اول بند (ب) تبصره ۲ قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور، داشتن حداقل۲۰ سال متوالی و یا ۲۵ سال متناوب اشتغال در کارهای سخت و زیان‌آور که در هر مورد حق بیمه مدت مزبور را نیز به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند بدون شرط سنی می‌توانند درخواست خود را به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها برای طرح در کمیته‌های استانی ارائه کنند.
وی تصریح کرد: مشاغل سخت و زیان‌آور کارهایی است که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر ازظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن بوده و بتوان با به کار گیری تمهیدات فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی و غیره، صفت سخت و زیان‌آور بودن را از آن مشاغل کاهش داد یا حذف کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت زمان رسیدگی نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است.

کد خبر: 54332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =