سیل درخواست‌های جهانی برای کمک به سیل‌زدگان پاکستانی

بانک توسعه آسیایی روز چهارشنبه اعلام کرد که ۲.۵ میلیارد دلار به پاکستان سیل زده کمک خواهد کرد، جایی که به علت سیل‌های موسمی از اواسط ژوئن تاکنون نزدیک به ۱۷۰۰ نفر کشته شده‌اند. پس از اینکه بانک جهانی در ماه گذشته وعده کمک ۲ میلیارد دلاری را به مقامات این کشور داد، این بزرگترین کمک مالی به این کشور فقیر تاکنون خواهد بود.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از آسوشیتدپرس این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان ملل -در بحبوحه افزایش بیماری‌ها در مناطق سیل‌زده پاکستان- درخواست کمک بین‌المللی پنج برابر بیشتر برای پاکستان کرد.

پاکستانی‌ها اکنون در معرض خطر فزاینده بیماری‌های ناشی از آب و سایر بیماری‌ها هستند که از ماه جولای تاکنون بیش از ۳۵۰ نفر را کشته است. ۱۶۹۷ نفر دیگر در اثر سیل امسال جان خود را از دست دادند و در حاشیه رود سند جایی که سیلاب در آن رخ داده، بیش از ۴۰۰ هزار نفر در کمپ‌های امدادی یا چادر زندگی می‌کنند.

پاکستان می‌گوید که برزگترین سیل تاریخ معاصر این کشور دست کم ۳۰ میلیارد دلار به زیرساخت‌های این کشور خسارت وارد کرده است. به گفته مقامات این کشور، نزدیک به ۱۵ درصد از محصول برنج پاکستان و ۴۰ درصد از محصول پنبه این کشور در سیل امسال از بین رفته است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه با پاکستان سیل‌زده اعلام همبستگی کرد و از جامعه بین‌المللی خواست کمک‌ها به این کشور را افزایش دهد و اراده سیاسی برای حمایت از بهبود درازمدت این کشور را حفظ کند.

سیل‌های رکوردشکن در این کشور در حال توسعه جنوب آسیا از اواسط ژوئن تاکنون ۳۳ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده و ۱۷۰۰ نفر یا بیشتر را کشته است. نزدیک به ۸ میلیون نفر آواره شده‌اند و صدها هزار نفر هنوز در چادرها و خانه‌های موقت زندگی می‌کنند.

کد خبر: 54250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =