نقش بسزای نسخه الکترونیک در نظارت بر مراکز درمانی و تصمیم گیری های کلان نظام سلامت کشور

به مناسبت هفته سلامت، مدیردرمان تامین اجتماعی استان اصفهان در دیدار با مدیر کل بیمه سلامت استان، ضمن تبریک هفته سلامت گفت: ابزار الکترونیکی و طرح ملی نسخه الکترونیک می تواند در نظارت سازمان های بیمه گر بر مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی و تصمیم گیری های کلان مدیریتی نظام سلامت کشور نقش به سزایی داشته باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، افزود: سازمان تامین اجتماعی از دی ماه سال۱۴۰۰، طرح نسخه الکترونیک را آغاز و در حال حاضر بالای ۸۸ درصد از نسخ مراکز به صورت الکترونیک پذیرش می شود که در صدد هستیم به مرور زمان و با برطرف کردن ایرادات سامانه این روند تکمیل شود.
وی ادامه داد: با هماهنگی سازمان های بیمه گر در قالب شورای همسویی و استانداردسازی ارائه خدمات ضمن حفظ کرامت جامعه پزشکی کنترل بهینه ای در حوزه های مختلف درمان و پرداخت صحیح هزینه های درمانی به مراکز داشت. نظارت بر رفتار درمانی بیماران از جمله بار مراجعه و جلوگیری از درخواست های مکرر درمانی می تواند در کاهش و مدیریت هزینه ها  تاثیر داشته باشد.
دکتر صفاری مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان با ارائه گزارش از عملکرد سازمان بیمه سلامت به تبیین خدمات این سازمان در حوزه درمان جامعه پرداخت و گفت: سازمان بیمه سلامت مصمم به جهت دهی بودجه درمان و ارائه خدمات مطلوب به اقشار نیازمند می باشد.
دکتر صفاری با اشاره به اینکه با اجرای طرح پزشک خانواده شهری در شهرهای بالای ۲۰هزار نفر، از دی ماه سال ۱۴۰۰، شاهد افزایش رضایتمندی مردم در دریافت خدمات درمانی بودیم، گفت: باید با بررسی دقیق تر ضعف های طرح مشخص و با داده کاوی اطلاعات مدیریت بهتری در سیستم ارجاع ارائه گردد.
وی با عنوان این مطلب که هزینه های درمان را می توان با نظارت دقیق تر در پیشگیری و حفظ سلامت جامعه صرف کرد گفت: با مراقبت های اولیه و تشکیل پرونده سلامت می توان سرانه درمان هر ایرانی را مدیریت کرد.

کد خبر: 52162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =