سرنوشت کودکی که در سطل زباله پیدا شد

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۳۰ هزار خانواده ایرانی متقاضی فرزندخواندگی هستند، گفت: کودکی که روز گذشته در نازی‌آباد پیدا شده به محض تحویل به بهزیستی، مراحل یافتن خانواده یا واگذاری به فرزندخواندگی او دنبال خواهدشد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، سعید بابایی در تشریح این مساله گفت: در صورتی که کودکی فاقد سرپرست بوده یا سرپرستان شرایط لازم و شایستگی نگهداری از کودک را نداشته باشند، چه باید کرد و گفت: در مواجهه با چنین مواردی شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) این مسئله را به اطلاع بهزیستی برسانند.

وی اظهار کرد: البته تحویل نهایی کودک به بهزیستی با حکم دادگاه انجام می‌شود. پس از تحویل کودک به بهزیستی اولویت نگهداری کودک در خانواده زیستی وی است. اگر خانواده زیستی این کودک جهت بازپیوند مناسب نبود، اولویت با واگذاری کودک به خانواده جایگزین مانند اقوام درجه یک و دو است و اگر این نیز میسر نبود، اولویت بعدی واگذاری به فرزندخواندگی یا امین موقت است.

بابایی افزود: در غیر از موارد بالا تا زمانی که یکی از سه شرط بالا فراهم شود، کودک در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شود. در کشور ۳۳ شیرخوارگاه فعالیت می‌کنند که کودکان صفر تا سه سال به شیرخوارگاه‌های بهزیستی سپرده می‌شوند. در هر مرکز استان یک شیرخوارگاه و در استان تهران سه شیرخوارگاه وجود دارد که مراقبت از این کودکان را بر عهده دارد.

وی در خصوص سرنوشت کودکی که روز گذشته در سطل زباله‌ای در نازی آباد تهران پیدا شده است، گفت: این کودک اکنون در بیمارستان بوده و خوشبختانه حال وی مساعد است و هنوز به بهزیستی تحویل داده نشده است. به محض تحویل به بهزیستی، پروسه یافتن خانواده یا واگذاری به فرزندخواندگی دنبال خواهدشد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار خانواده در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت نام کرده و متقاضی سرپرستی کودکان فاقد سرپرست موثر هستند.

کد خبر: 50682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =