بی‌نیازی صنعت پتروشیمی از تکنولوژی بازل آلمان

پژوهشگر گروه پلیمر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: برای نخستین بار در کشور کاتالیست موردنیاز تبدیل محصولات الفینی به پلیمر ساخته شد.

محمد وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار آتیه‌آنلاین در این باره افزود: محصولات الفینی برای اینکه به پلیمر تبدیل شود یک سری مواد شمیایی نظیر کاتالیست نیاز دارد که در حال حاضر بر روی ساخت آنها کار می‌کنیم. یعنی الفین‌ها را به محصولات پلیمری تبدیل می‌کنیم.

 وی با اشاره به این که این اتفاق تا ۱۰ سال آینده تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: لایسنس اصلی این کاتالیست در اختیار شرکت بازل است، اما پس از آن که آمریکایی ها سهام بازل را خریدند، همکاری خود را با ما قطع کردند و حاضر به همکاری با ما نشدند به همین دلیل مجتمع‌های جدید ما نیمه کاره رها شد.

پژوهشگر گروه پلیمر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: کاتالیست‌های پلی اتیلنی ۱۵ نوع است که در حال حاضر از ۳ نوع آن بی نیاز شدیم. ضمن آنکه همکاران ما در شرکت پژوهش و فناوری ۲ نوع دیگر را  آماده کرده‌اند و به تدریج جایگزین می شود.

وکیلی تصریح کرد: عمده تکنولوژی مورد نیاز ما از شرکت بازل و بعد شرکت‌های دیگر بوده است. خوشبختانه در تکنولوژی که از طریق شرکت بازل می‌گرفتیم بی نیاز شدیم.

کد خبر: 49853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =