دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال نیازهای خود را به دانشگاه‌ها ارجاع دهند

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه مشکلات کشور باید در داخل کشور حل شوند، نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال را کلیدی دانست و از دستگاه‌ها خواست که نیازهای خود را به دانشگاه‌ها ارجاع دهند.

به گزارش آتیه آنلاین، سیدحسن قدسی‌پور در گفت‌وگو با ایرنا درباره نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان "تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین" گفت: توسعه با تولید شکل می گیرد؛ اگر جامعه ای بخواهد معنای توسعه را درک کند و رفاه اجتماعی و درآمد بیشتری داشته باشد، باید تولید در زمینه های مختلف بیشتر شود.

وی افزود: پربهره‌ورترین تولید هم تولید دانش بنیان است. اگر بخواهید تولیدی کنید که سود بیشتری ببرید، باید تولید دانش بنیان باشد؛ بنابراین رهبر معظم انقلاب روی موضوع دانش بنیان تاکید کردند و اینکه تولید علاوه بر دانش بنیان، اشتغال زا هم باشد چرا که تاکید رهبری برای جلوگیری از بیکاری جوانان است.

دانشگاه‌ها نقش کلیدی در تحقق شعار سال دارند/صنایع به سراغ دانشگاه‌ها بیایند

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره نقش دانشگاه ها در تحقق شعار سال نیز گفت: دانشگاه‌ها نقش کلیدی و مهم در تحقق شعارهای سال داشته و دارند؛ بر همین اساس در دانشگاه امیرکبیر شرکت‌های دانش بنیان را در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه خودرو، هوافضا، مهندسی پزشکی و دارو در حال ساماندهی داریم.

قدسی پور راهکار دوم برای تحقق شعار سال و منویات رهبری را همراهی دستگاه ها و نهادهای مختلف در کشور با بخش علم و فناوری و دانشگاه ها دانست و افزود: نکته کلیدی تر این است که همه دستگاه‌ها و نهادها نیازهای خود را به دانشگاه ارجاع دهند و پیوند خود را با دانشگاه ها بیشتر کنند چرا که علم و صنعت دوبال برای پیشرفت و توسعه هر کشور است.  

وی با اشاره به تذکر رهبر معظم انقلاب نسبت به شعاری برخورد نکردن با شعار سال گفت: همه مسوولان باید به تذکر آقا عمل کنند. همه باید احساس تکلیف کنند.

مسائل کشور باید در داخل کشور حل شوند

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشگاه دانشجویان را ساماندهی می کند و در کنار آن شرکت های دانش بنیان را ساختار می دهد و وسایل اجرایی را اعلام می کند و در واقع اگر نیازی ارجاع شد ما این توانایی و آمادگی را برای رفع آن نیاز داریم؛ بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید مشکلات خود را به دانشگاه‌ها اطلاع دهند تا دانشگاه‌ها در قالب توافق‌نامه، تفاهم‌نامه یا عقد قرارداد نیازها و مشکلات آنها را رفع کنند.

وی ادامه داد: البته باید بگویم مهم تعهد است که خوشبختانه در دولت فعلی این روحیه را می بینم و این امید را داریم که به امید خدا بتوانیم خیلی از مسایل را در داخل کشور حل کنیم.

گفتنی است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱، این سال را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند.

ایشان در این پیام نوروزی بر تولید دانش‌بنیان و متّکی بر دانش‌ و پیشرفت های علمی و همچنین تولید اشتغال‌آفرین تاکید کردند.

کد خبر: 49193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =