سامانه رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی به دنبال پیشگیری از تخلفات است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: انتظار می‌رود با رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی علاوه بر تسریع در شکایات، از تخلفات پیشگیری شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، "سید رضا فاطمی امین" امروز شنبه در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی و داوری جمعی بر خط، افزود: رونمایی از این سامانه یک کار حقوق مشترک بین معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت دادگستری، وزارت صمت و اتاق بازرگانی ایران بود.
 وی بیان داشت: این سامانه هوشمند ضرورتی بود که باید اتفاق می‌افتاد، زیرا حجم تجارت الکترونیک به شدت در حال گسترش است.
 فاطمی امین ادامه‌داد: سادگی سامانه، جمع سپاری موارد با انجام سریع و با کمترین هزینه،  اعمال رای داوران به تخلفات فروشگاه های اینترنتی پس از هفت روز و رتبه‌بندی کسب‌وکارها از جمله ویژگی های این سامانه است.
 وی خاطرنشان کرد: برای رتبه‌بندی اهمیت بسیار ویژه‌ای قائل هستیم و معیارها و شاخص‌هاییاز جمله اتفاق افتادن یا نیفتادن گرانفروشی، پاسخ چند روزه به شکایت ها و غیره به این منظور تعیین شده است.
 فاطمی امین تصریح کرد: با عنایت به رتبه ای که آن فروشگاه یا کسب و کار می‌آورد، ارزیابی شده و بازار آن شکل می‌گیرد.
وزیر صمت خاطرنشان کرد: این سامانه با ایجاد بازدارندگی سبب می‌شود تا کسب و کار بهتر با مصرف کننده تعامل داشته باشد.
سامانه‌ای برای حداکثر کردن اعتماد مصرف‌کنندگان به تجارت الکترونیک
در این مراسم، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک اظهارداشت: سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی، به منظور رسیدگی به شکایت‌ها در این حوزه و همچنین افزایش اعتماد مصرف کنندگان به فضای تجارت الکترونیک ایجاد شده است.
"علی رهبری" خاطرنشان کرد: این پروژه به دغدغه‌های پس از خرید  خریداران پرداخت شده، جایی که نظر مصرف کنندگان تامین نشده و منجر به شکایت شده است؛ در نتیجه باید به‌طور موثر پاسخ داده شود.
وی یادآور شد: رسیدگی به شکایت ها در دستگاه‌های مربوطه از جمله تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت و غیره به دلیل ظرفیت محدود دستگاه‌ها و تعدد شکایات کند است، اما با رونمایی از این سامانه انتظار می‌رود مدت زمان رسیدگی به شکایت ها کاهش یافته و ورود شکایات به دستگاه‌های قضایی کاهش یابد.
رهبری بیان‌داشت: در حوزه تجارت الکترونیک در زمان نارضایتی مصرف کنندگان و خریداران محصولات، شاهد سردرگمی آنان بودیم که برای شکایت از کجا اقدام و چه مدارکی برای ثبت شکایت آماده کنند؟
این مسوول خاطرنشان کرد:  اتلاف هزینه و زمان، زمانبر شدن فرآیند شکایت، اجحاف به مصرف‌کنندگان و عدم ارتباط مراجع ذی‌ربط با یکدیگر، از دیگر مشکلات موجود بود که انتظار می رود با رونمایی از این سامانه کاهش یاب

کد خبر: 48572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =