صنعت نفت و گاز با وجود تحریم‌ها پویاست

وزیر نفت گفت :ما براساس توانمندی و ظرفیت ها و پتانسیل‌های سازندگان داخلی در دولت سیزدهم اتفاقات بزرگی در صنعت نفت و گاز رقم خورد و صنعت نفت و گاز با وجود تحریم ها، پویاست.

جواد اوجی، وزیر نفت در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: امسال ۱۷۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به تحریم ها گفت: صنعت نفت و گاز با وجود تحریم ها، پویاست. ما براساس توانمندی و ظرفیت ها و پتانسیل‌های سازندگان داخلی در دولت سیزدهم اتفاقات بزرگی در صنعت نفت و گاز رقم خورد.

وزیر نفت با بیان دستاوردهای صنعت نفت گفت: میزان صادرات و تولیدات نفت و... از روزی که اتکا به سازندگان داخلی کردیم، در شروع دولت پروژه های نیمه تمام زیادی داشتیم. بنابراین اتمام پروژه های نیمه تمام و شروع پروژه های بزرگ را در اولویت قرار دادیم.

وی ادامه داد: در پایان ۱۴۰۲، ۷۹ پروژه به اتمام رساندیم. این در حالی است که برخی از این پروژه ها در دولت های قبل متوقف شده بود.

اوجی با اشاره به رونمایی از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه نفت در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد به تولید نفت نسبت به شهریور ۱۴۰۰ افزوده شده است. یکی از دستاوردهای بزرگ فاز ۱۱ پارس جنوبی بود، این پروژه با وجود توقف ۲۰ ساله بالاخره عملیاتی شد.

پالایشگاه آبادان که یکی از قدیمی ترین پالایشگاه های کشور است، به لطف خدا شاهدیم این پالایشگاه در سال گذشته در تولید فرآورده های نفتی ۱۲ هزار میلیارد تومان سودآوری داشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیارد مترمکعب ذخیره سازی گاز بیشتری داشتیم.

وزیر نفت با بیان اینکه کیفی سازی فرآورده های نفتی را در حد یورو ۵ را رقم خواهیم زد، گفت: ۵ ایستگاه تقویت فشار به بهره برداری رسیده است و همچنین ۵ پتروشیمی در حال افتتاح داریم.

وی با تاکید بر این‌که هیچ محدودیتی برای سرمایه‌ گذاری در صنعت نفت وجود ندارد و از همه سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم که در این حوزه وارد شوند، افزود: براساس آنچه وزارت نفت و بانک مرکزی از عملکرد این صنعت ارائه داده در سال گذشته رشد ۲۰ درصدی اتفاق افتاد و در سال قبل توانستیم بیش از ۳۵ میلیارد دلار با وجود محدودیت‌ها داشته باشیم.

کد خبر: 70504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =