طراحی ستاپ پلیمریزاسیون صنعت پتروشیمی در داخل کشور

پژوهشگر گروه پلیمر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از طراحی ستاپ پلیمریزاسیون صنعت پتروشیمی در داخل کشور خبر داد و گفت: همه تجهیزات این ستاپ داخلی است و کارآیی بسیار بالایی دارد.

صادق عابدی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در این باره افزود: با این وسیله می‌توانیم علاوه بر ارزیابی کاتالسیت‌هایی که خودمان تولید می‌کنیم، این کاتالیست‌ها را توسعه دهیم و به مقیاس صنعتی در واحدهای تجاری بیاوریم.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر با طراحی این دستگاه، مشکلات فرایندهای صنعتی را شناسایی کنیم و بر رفع این مشکلات اقدام کنیم، به گونه‌ای که مشکلات فرایندی را تا اندازه‌ای تعدیل کنیم و شرایط عملیاتی و یا شرایط استفاده از کاتالیست و ساختارهای کاتالیست را بهبود دهیم.

پژوهشگر گروه پلیمر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تصریح کرد: این اقدام باعث کارایی کاتالیست و در نهایت کارایی واحد و به تولید محصولات بهتر منتج می‌شود.

عابدی دانش فنی ساخت این ستاپ را مربوط به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اعلام کرد و افزود: این ستاپ با مطالعه مقاله‌ها طراحی شده است؛ مقاله‌ها دیدگاه کلی به ما می‌دهند، ولی روش‌های اجرا را در مقاله‌ها نداریم و می‌توانیم دیتاهایی استخراج کنیم که این دیتاها قابل تامین و تعمیم در مقیاس‌های بزرگ باشد.

وی افزود: دیتاهایی که وجود دارد، به شکل خام موجود است و ما دیتاهای خام آکادامیک را به دیتاهای مهندسی و اجرایی در واحدهای تجاری و صنعتی تبدیل می‌کنیم.

پژوهشگر گروه پلیمر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان اینکه این سیستم در واحد بوتن وان پتروشیمی امیرکبیر در حال استفاده است، خاطرنشان کرد : در حال حاضر مذاکرات اولیه با پتروشیمی مهاباد، برای استفاده از این ستاپ انجام شده است و در صورت نهایی شدن مذاکرات، در واحد ۳۰ هزار تنی واحد بوتن وان پتروشیمی مهاباد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از این ستاپ باعث می‌شود این واحدها دچار شات دان و تعمیرات نشوند، همچنین میزان مصرف کمیکال این واحدها کاهش یابد؛ در مجموع ۲۰ درصد مصرف کمیکال ها کاهش می‌یابد، ضمن آنکه هزینه‌های تعمیراتی نیز کاهش می یابد که این واحدها طول عمر بیشتری و استهلاک کمتری خواهند داشت.

کد خبر: 48395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =