۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای جوانسازی باغ‌های چای اختصاص یافت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای نوسازی و جوانسازی باغ‌های چای برای اراضی شیبدار ۷۵ میلیارد تومان و حمایت از توسعه باغ‌ها، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است و در تلاش هستیم تا در مناطق مستعد نوغانداری را نیز رواج دهیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدجواد ساداتی نژاد روز جمعه در سفر یک روزه رئیس جمهوری و هیات همراه به استان گیلان، در بازدید از کارخانه چای نوشینه در لنگرود گفت: نخستین ایستگاه تحقیقات کیوی و فندق در استان راه‌اندازی می‌شود و افزایش تولید یک میلیون تن برنج در کشور، از برنامه‌های اصلی این وزارت خانه در استان‌های شمالی کشور است.

چای یکی از محصولات استراتژیک و مهم در بخش باغبانی است و برگ چای تنها محصول باغبانی کشور است که به دلیل مصرف عام و روزمره جزو کالاهای اساسی کشور قرار گرفته است.

استان های گیلان و مازندران بیش از ۵۰ هزار خانوار چایکار و حدود ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارد که حدود ۹۰ درصد باغ های چای در استان گیلان و ۱۰ درصد آن در استان مازندران واقع است.

وزیر جهاد کشاورزی پس از حضور در گلزار شهدای شهرستان رودسر و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان، از شرکت چایسازی نوشینه بازدید کرد.

همچنین بازدید از پروژه سدپلرود، تصفیه‌خانه طول لات، طرح پرورش ماهیان خاویاری، پل غیرهمسطح و حضور در شورای اداری از برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی عنوان شده است.

گفتنی است؛ کارخانه چای نوشینه با ظرفیت پنج هزار تنی در زمان حاضر با ظرفیت سه هزار تنی فعالیت فرآوری و بسته بندی چای را انجام می دهد.

کد خبر: 45065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =