برگزاری کارگروه آموزش‌های مهارتی شورای عالی اشتغال

چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ در راستای اجرای مصوبات هشتاد و یکمین نشست شورای عالی اشتغال، دومین جلسه کارگروه تخصصی آموزش‌های مهارتی، در محل سازمان آموزش فنی وحرفه ای برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در این نشست، محمدرضا شاه پسند، معاون آموزش، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: حوزه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی می تواند راهگشای اشتغال کشور باشد و این کارگروه به منظور ایجاد هماهنگی بین بخش‌های آموزشی تشکیل شده است.

وی افزود: وظیفه این کارگروه حفظ  تعادل عرضه و تقاضا باید باشد و طرف تقاضا با ارسال بازخورد می تواند به اصلاح ساختارها و روندهای طرف عرضه کمک کند.

وی همچنین گفت: در حال تهیه مدل آموزشی اشتغال پذیر هستیم، باید به مشاغل آینده بر اساس آمایش سرزمینی بپردازیم.

شاه پسند گفت: آموزش باید متناسب با تقاضا باشد و بخش تقاضا و عرضه کار، باید مشارکت ویژه‌ای با هم داشته باشند.

همچنین در این نشست، حسین محمودی سفیدکوهی، نایب رئیس کارگروه تخصصی آموزش‌های مهارتی گفت: منطبق نبودن خروجی های آموزشی و بازار کار یک مساله مهم است و لازم است زمینه انطباق طرف عرضه و تقاضای نیروی کار ماهر را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: باید این کارگروه‌ها خروجی ملموس داشته باشند و اگر خروجی مناسبی از این جلسات نگیریم عملا اتفاقی مثبت در حوزه اشتغال نخواهد افتاد.

 وی همچنین گفت: چالشی که نظام عرضه کار و آموزش با آن مواجه است عدم تناسب و تطابق آموزش ها با بازار است و باید به سمت اصلاح ساختار در این حوزه حرکت کنیم.

در این نشست که با حضور نماینده‌هایی از: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،   وزارت راه و شهرسازی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت نفت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه ای، کمیته امداد حضرت امام (ره)، جهاد دانشگاهی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف ایران، کانون عالی کارفرمایان ایران، ستاد کل نیروهای مسلح و مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، برخی از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

کد خبر: 40468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =