۶۰ درصد بیمه‌شدگان اصلی تامین‌اجتماعی گیلان را مشمولین قانون کار

حق بیمه ۲۵۰ هزار نفر از فعالان در واحدهای صنفی، تولیدی، صنعتی و خدماتی استان گیلان در زمره بیمه شدگان اجباری و با مشارکت کارفرمایان به تامین اجتماعی پرداخت می شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۴۲۸ هزار و۱۱۴ نفر بیمه شده اصلی در استان وجود دارد اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد از این جمعیت یعنی قریب به ۲۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان، مشمولین قانون کار و در زمره بیمه شدگان اجباری هستند که در واحدهای صنفی، تولیدی، صنعتی و خدماتی و برخی ادارات مشغول بکار بوده و حق بیمه آنان با مشارکت کارفرمایان پرداخت می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: قریب به ۱۶۹ هزار نفر از بیمه شدگان را نیز گروههای خاص تشکیل می دهند که رانندگان با ۳۰ هزار و۱۹ نفر، کارگران ساختمانی با ۲۸ هزار و۵۸۱ نفر و بافندگان و فعالان صنایع دستی با ۷۹۰۸ نفر، بیمه شدگان اختیاری با ۲۲ هزار و۳۱۵ نفر و گروه مشاغل آزاد و زیرمجموعه های آن با ۷۵ هزار و۲۸۵ نفر اصلی ترین بخشهای آن را شامل می گردند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد جمعیت بیمه شدگان گیلان را بانوان تشکیل میدهند اظهار داشت از این بین تعداد ۶۰ هزار نفر در گروه بیمه شدگان اجباری و حدود ۳۵ هزار نفر در مشاغل آزاد و زنان خانه دار و بقیه در زیرگروههایی همچون زنان سرپرست خانوار، قالیبافان و ... قرار دارند.

کد خبر: 3500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =