۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 3341
کشف 10تن شیرخشک قاچاق

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از کشف ۱۰ تن شیر خشک قاچاق خبر داد که در یک کامیون جاسازی شده بود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کشور، سرهنگ علی اکبر مرادی فرمانده انتظامی شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان روز شنبه در تشریح این خبر گفت: با هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان حاجی آباد ۱۰ تن شیرخشک قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

وی افزود: مأموران پاسگاه "باغات" شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.  مأموران پس از متوقف کردن خودرو و در بازرسی از آن ۱۰ تن شیر خشک قاچاق  فاقد مجوز حمل را کشف کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان "حاجی آباد" با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق توسط کارشناسان ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تریلی توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

جعل پیج های اینستاگرام، توطئه ای در کمین فروشندگان

سرگرد احسان بهمنی سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از کشف یک فقره  پرونده با موضوع جعل و کلاهبرداری در فضای مجازی خبر داد و گفت: با مراجعه یکی از هموطنان به پلیس فتا که مدعی شد شخصی به صورت غیرحضوری و ناشناس به حسابش پول واریز کرده است و با اعزام راننده ای ثابت از وی سکه خریداری می کند،   مراتب برای پیگیری در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات و بررسی های انجام شده مشخص شد شخصی ناشناس در نقش خانمی پولدار تنها از طریق پیام رسان با راننده ای شاغل دریکی از تاکسی های اینترنتی، ارتباط کاری برقرار کرده است و با واریز حق الزحمه بیشتر، موفق به هدایت وی برای تحویل بسته های گوناگون از فروشگاه های متنوع به ویژه دریافت سکه های طلا از مغازه های طلا فروشی می کند.

بهمنی ادامه داد: با تحقیقات میدانی و اقدامات پلیسی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا، شخص واسط در محل مقرر جهت تحویل بسته خریداری شده مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد. وی در ابتدا مدعی شد با متهم اصلی به عنوان دوست مجازی در اینستاگرام آشنا شده است و طبق سفارش کاری اقدام به دریافت بسته ها از راننده و ارسال آن برای کارفرما می کرده است، اما با مشاهده ادله مجرمانه ناگزیر لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که متهم فامیل او می باشد و آگاهانه با وی همکاری داشته است.

این مقام مسئول گفت: پس از هماهنگی با مقام قضایی شخص مربوطه دستگیر شد و دستگاه های بسیاری از قبیل کنسول بازی، مک بوک و گوشی های آیفون و مقداری زیادی سکه طلا یافت شد. متهم با شناسایی پیج اشخاص پولدار ایرانی خارج نشین و یا داخل کشورو راه اندازی پیج جدید اقدام به ارسال پیام برای مخاطبین آن شخص و اغفال آنها برای واریز مبالغ میلیونی در استان هرمزگان می کرده است.

سرگرد بهمنی اظهار داشت: متهم در مجموع، بیش از ۲۳۰ میلیون تومان طی ۲۳ فقره از مخاطبین هدف در اینستاگرام کلاهبرداری کرده است که با بررسی سامانه های در اختیار پلیس فتا مشخص شد بیش از ۲۰ پرونده با ماهیت و مشخصات مشترک در سطح کشور تشکیل شده است.

کشف هزار لیتر الکل سفید غیر مجاز 

سرهنگ فرشاد کاظمی فرمانده انتظامی خرمشهر از کشف هزار لیتر الکل سفید غیر مجاز و دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد و گفت: ماموران کلانتری ۱۳ این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر انبار و نگهداری غیر مجاز الکل سفید در یک باب منزل در شهر خرمشهر تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و مراقبت های نامحسوس در یک اقدام ضربتی از محل مورد نظر بازدید و در بازرسی های به عمل آمده ۳۷ گالن ۲۰ لیتری و یک گالن۲۰۰ لیتری الکل سفید (اتانول) به مقدار تقریبی هزار لیتر که به صورت غیر مجاز انبار و نگهداری می شد، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر اضافه کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۴۴ تن آرد و غلات احتکاری 

سردار مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از احتکار ۴۴ تن آرد و غلات به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان "ماکو"، خبر داد و گفت: ماموران انتظامی کلانتری۱۱ شهرستان "ماکو" در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت اشخاصی در زمینه احتکار آرد، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی نهایتا مکان بارگیری و حمل در داخل شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی های لازم با مراجع قضائی، محل مورد نظر بازرسی و از داخل انباری ۱۳تن آرد یارانه، ۱۶تن سبوس، ۷تن ارزن، ۴تن ماش و ۴تن کنسانتره، مجموعا ۴۴تن کشف شد، که برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف کامیون حامل ۱۲۵ کیلو تریاک

سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف ۱۲۵ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون کشنده در شهرستان"نهبندان" خبر داد و گفت: مأموران انتظامی شهرستان"نهبندان" هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون کشنده یخچال دار مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از کامیون ۱۲۵ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود، کشف و در این رابطه راننده خودرو را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس، ضروری است همکاری مردم در این زمینه با نیروی انتظامی تداوم یابد.

احتکار۵۵میلیارد ریال مواد پتروشیمی 

سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان در بازرسی از یک انبار۱۹۵ تن انواع مواد پتروشیمی احتکار شده به ارزش ۵۵میلیارد ریال را کشف کردند.

وی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان با انجام کار اطلاعاتی از وجود یک انبارنگهداری مواد پتروشیمی در شهر یزد مطلع شدند.

بهدانی فرد با اشاره به هماهنگی های به عمل آمده و اخذ مجوز قضائی گفت: ماموران پلیس به محل مورد نظر اعزام و پس از بازرسی از این انبار ۱۹۵ تن انواع مواد پتروشیمی پلی اتیلن (مواد اولیه ساخت نایلون های پلاستیکی) کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه کارشناسان ارزش این اقلام کشف شده را ۵۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: در این زمینه یک متهم شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شد.

کد خبر: 3341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =