بیماری کرونا در ۸۱ درصد موارد خفیف ظاهر می‌شود

یک متخصص اطفال و فوق‌تخصص عفونی، ابتلا به بیماری کرونا را در ۸۱ درصد به صورت خفیف بیان کرد که معمولا بیماران خود به خود بهبود پیدا می‌کنند؛ ۱۳.۸ درصد همراه با پنومونی (سینه‌پهلو) با دامنه تنفسی کوتاه و ۴.۷ درصد نیز عوارض خطرناکی مانند مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند که با وجود اقدامات درمانی می‌تواند به مرگ منتهی شود.  

پروفسور محمدحسین سلطانزاده، در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه بیماری کرونا در روز اول ابتلا، می‌تواند بدون علامت و تب باشد، افزود: در مرحله بعد تب خفیف بروز می‌کند؛ روز ششم تب به ۳۹ درجه می‌رسد؛ روز هشتم ایجاد پنومونی (ذات‌الریه) می‌کند و کم‌کم علائم تشدید شده تا به مشکلات تنفسی ختم شود.

وی اظهار کرد: افرادی که دچار مشکلات تنفسی شدید می‌شوند، لازم است با انجام CT اسکن تحت درمان قرار بگیرند. در اینگونه موارد چنانچه تعداد تنفس بیش از ۳۰ بار در دقیقه شود، تنگی نفس پیدا شده و ممکن است ۱۵ تا ۵۰ درصد ریه‌ها درگیر بیماری شده باشند. همچنین تا زمانی که سطح اکسیژن خون ۹۳ درصد باشد، معمولا خطری ندارد، اما کمتر از این میزان، بیمار نیازمند بستری می‌شود.

متخصص اطفال و فلوشیپ فوق‌تخصصی عفونی کودکان از «میوکلینیک» آمریکا، با بیان اینکه نوع کرونای چینی، کودکان را کمتر تهدید می‌کرد، گفت: این بیماری پس از جهش، سلامت کودکان را نیز تهدید کرد و در اوج همه‌گیری سویه دلتا، تعداد کودکان مبتلا به کرونا افزایش یافت و بسیاری از اطفال در سنین مختلف از نوزادان یک ماهگی گرفته تا ۱۰ تا ۱۲ ساله و بزرگتر مبتلا به کرونا می‌شوند و گاهی اوقات در مطب‌های خصوصی روزانه ۲ تا ۵ بیمار کودک مراجعه می‌کنند. آمار مراجعه به بیمارستان‌ها نیز بسیار زیاد است.

پیشگیری از سرایت کرونا به کودکان

سلطانزاده در صورت ابتلای والدین به کرونا با تأکید بر اینکه کودکان باید از افراد مبتلا دوری کنند، تصریح کرد: همان توصیه‌های متداول برای پیشگیری از کرونا، یعنی حفظ فاصله به گونه‌ای که بیمار در اتاق به مدت ۱۴ روز قرنطینه شود، باید رعایت شود و کودک نباید هیچگونه تماسی با والدین بیمار خود داشته باشد، اما مادری که تازه زایمان کرده چنانچه مبتلا به کرونا شود، نباید از دادن شیر به نوزاد خود خودداری کند؛ مادر باید دست‌های خود را کاملاً ضدعفونی کرده و با زدن ماسک، چند دقیق کودک خود را شیر دهد و سپس مراحل قرنطینه ادامه یابد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

وی در زمینه تقویت سیستم ایمنی کودکان توصیه کرد: لازم است در تغذیه کودکان از پنج نوع ماده غذایی شامل پروتئین‌ها، غلات، سبزیجات و میوه‌جات، مواد معدنی و ویتامین‌ها استفاده شود. باید توجه داشت مصرف این مواد حتی برای کودکان چاق به منظور کاهش وزن نباید حذف و تنها باید میزان مصرف کم شود.

کد خبر: 33292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دانیال IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      جناب پروفسور مهربان و بزرگوار درپناه خدا همیشه سلامت باشید.