صدور اولین مجوز سه روزه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای

در پی تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تسهیل شرایط صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، روز گذشته اولین مجوز سه روزه تاسیس آموزشگاه‌ فنی و حرفه‌ای آزاد، در استان تهران صادر شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، حجت‌اله عبدالملکی هفته گذشته در پیامی توییتری از صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در مدت سه روز کاری خبرداد و گفت: از این تاریخ، صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای افراد واجد شرایط حداکثر در سه روز کاری انجام خواهد شد.

وزیر کار در همین ارتباط با تاکید بر اجرای صدور آنی مجوز راه‌اندازی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: در صورتی که در جریان صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای اطاله بررسی صورت گیرد، سیستم به صورت خودکار پس از روز سوم مجوز لازم را برای افراد صادر می‌کند.

بر اساس قوانین و مقررات، پیش از این، روند بررسی و صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، به طور میانگین حدود هشت ماه طول می‌کشید و با تدبیر در این حوزه، افرادی که خواستار دریافت مجوز این آموزشگاه‌ها در سطح کشور هستند، با کاهش زمان، در کوتاه‌ترین مدت ممکن می‌توانند در راستای دریافت مجوز و تاسیس آموزشگاه اقدامات لازم را انجام داده و مجوز را دریافت کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دوازدهم مهرماه "طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌ و کار" را در دستور کار قرارداده و کلیات این طرح را به تصویب رساندند و جزئیات این طرح در مجلس دست بررسی است که در واقع تسهیل صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای را می‌توان در مسیر اهداف "طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌ و کار" برشمرد.

گفتنی است که تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با هدف بسترسازی جهت گسترش مهارت آموزش در سطح کشور و در بین نیروی‌ کار و با سیاست تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار صورت می‌گیرد و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز با توجه به اهداف تعریق شده قانونی با تسهیل صدور مجوزهای تاسیس این آموزشگاه‌ها در مسیر ارتقاء دانش فنی نیروی کار و تسهیل شرایط اشتغال گام برداشته است.

صبح امروز "جواد روانبخش" سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، از صدور  اولین مجوز سه روزه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، پس از تاکید، حجت اله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ابلاغ دستورالعمل از سوی غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد.

روانبخش با اشاره به اینکه فرایند صدور مجوز اولین آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد پس از ابلاغ دستورالعمل، در کمتر از ۳ روز در استان تهران انجام شده است، اظهار کرد: صدور مجور ۳ روزه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در  راستای اجرای سیاست‌های دولت خدمتگذار و مصوبات شورای عالی اداری و پس از تاکید وزیر کار و دستور العمل ابلاغی رئیس سازمان در جهت تسهیل مراحل کسب و کار در کشور صورت گرفته است.

کد خبر: 30914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =