بیمارستان‌ها آمادگی تایید اصالت دارو را ندارند

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی ، در ارتباط با روند ثبت اصالت داروهای تحت پوشش تأمین اجتماعی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، شهرام غفاری گفت: در سال ۹۵ سازمان تأمین اجتماعی با ۴ تا ۵ قلم دارو به صورت آزمایشی کار اصالت را شروع کرد و از سال ۹۶ در بخش سرپایی اصالت دارو در سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل اخذ می‌شود و هیچ مشکلی هم نداریم و داروخانه‌ها هم این کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: ۵۰۰ تا ۶۰۰ قلم دارو بیش از ۸۰ درصد هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی را تشکیل می‌دهد.

غفاری افزود: در بخش بستری هم نیمه دوم سال گذشته سازمان برنامه و بودجه نامه‌ای را ارسال کرد که از این تاریخ سازمان تأمین اجتماعی اجبار دارد که اصالت دارویی بگیرد که از همان تاریخ با تمام مراکز طرف قرارداد مکاتبه و اعلام کردیم از این تاریخ بدون اصالت، پول پرداخت نخواهیم کرد و هر بیمارستانی که اصالت گرفت پول خود را دریافت می‌کند و هر بیمارستانی که اصالت نگرفت پول پرداخت نکردیم.

وی خاطر نشان کرد: بیمه هیچ ابزاری به غیر از عدم پرداخت ندارد.

غفاری افزود: از سال گذشته عیناً اصالت را اجرا کردیم، ولی متأسفانه اتفاقی که افتاد این بود که بیمارستان‌ها اصلاً آمادگی برای اصالت ندارند و سامانه‌های آنها به تی تک وصل نیست یا نیرو ندارند.

وی تصریح کرد: متأسفانه وزارت بهداشت نه تنها در این موضوع از ما حمایت نکرد بلکه اعلام کردند کسوراتی که از این بابت داشتید به بیمارستان‌ها برگردانید، ولی ما تاکنون این کار را نکردیم و داروهایی که اصالت برای آنها گرفته نمی‌شود برای آنها کسورات اعمال می‌کنیم.

کد خبر: 27406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =