کارگران، فراموش‌شدگان برای واکسیناسیون

یک کارشناس حوزه کار و اشتغال در خصوص روند واکسیناسیون کرونا و اولویت‌بندی اقشار مختلف برای دریافت واکسن کرونا گفت: کارگران به عنوان نیروهای خط مقدم تولید در این شرایط اقتصادی، از اولویت‌های دریافت واکسن نیستند و این موضوع، نوع نگاه دولت‌ها به جامعه کارگری را روشن می‌کند.

ناصر چمنی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: در زمینه واکسیناسیون کرونا جامعه کارگری در نظر گرفته نشده‌اند و این موضوع نشان‌دهنده نگاه مسئولان به کارگران و فعالیت های تولیدی و خدماتی آنان است.

این فعال حوزه کار افزود: در این شرایط اقتصادی و با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری بر این مهم که جامعه کارگری سربازان خط مقدم تولید هستند، و نیز تحریم‌های اقتصادی که سال‌ها است نسبت به بخش تولید و خدمات کشور وجود دارد، جامعه کارگران که به عنوان نیروهای خط مقدم تولید و اقتصاد در کشور مطرح می‌شوند، باید حداقل امکانات لازم را برای مقاومت و ادامه فعالیت در اختیار داشته باشند و در حال حاضر واکسیناسیون از ضروری‌ترین لازمه‌های ادامه فعالیت تولیدگران است.

وی ادامه داد: جامعه کارگری از لحاظ معیشت و ایمنی کارگاه‌ها و حوادث کارگری و بسیاری از نکات دیگر پیرامون فعالیت با مشکلات فراوانی روبرو هستند و در شرایط امروزی در بحث حمایت‌های کرونایی و واکسیناسیون نیز، کارگران از دید مسئولان پنهان مانده و تا امروز مشمول دریافت واکسن کرونا نشده‌اند. انتظار می‌رود کارگران حداقل از نظر سلامت مورد حمایت دولت باشند تا در این شرایط اقتصادی چرخ اقتصاد توسط آن‌ها گردانده شود.

چمنی تصریح کرد: بسیاری از کارگران در شرایط نابسامان کرونایی ایجاد شده در کشور در معرض خطرات جانی هستند، کما اینکه بخش قابل توجهی از جامعه کار و تولید در یکسال و نیم گذشته به واسطه کرونا فوت شده و یا درگیر این بیماری با هزینه‌های بسیار بالای درمان هستند.

نبود آمار مانع توجه مسئولان به کارگران است

این فعال و کارشناس حوزه کارگری بیان کرد: یکی از دلایلی که سیاست‌گذاران کشوری در حوزه برنامه‌ریزی‌های کلان به ویژه در زمینه کرونا و مسائل پیرامون آن به جامعه کارگری توجه لازم را ندارند، موضوع نبود آمار و داده‌های دقیق در ارتباط با کارگران است. این نقصان شرایطی را موجب می‌شود که کارگران در اولویت‌های دریافت واکسن کرونا جای ندارند.

وی گفت: کارگران از یک طرف با مشکلات معیشتی روبرو هستند و از طرف دیگر که از موضوع واکسیناسیون فراموش شده‌اند و این در واقع یک دغدغه و شکست روحی بزرگ برای جامعه کارگری است.

چمنی اعلام کرد: با توجه به فعالیت بی‌دریغ جامعه و کادر درمان کشور در طول یک سال و نیم گذشته و به همه‌گیری بیماری کرونا، باید از وجود و از خودگذشتگی این قشر فداکار به عنوان مدافعان سلامت نهایت تشکر و قدردانی را انجام داد و البته به درستی افرادی که در زمینه تولید و اقتصاد به عنوان کارگر در طول این مدت به دلیل کرونا فوت کرده‌اند را باید مدافعان اقتصاد و صنعت کشور نامید.

کد خبر: 25927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =