استعداد ذاتی فضای مجازی در خلق کسب و کار

یک کارشناس حوزه کار در ارتباط با ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های اشتغالزایی بستر اینترنت گفت: این فضا استعداد ذاتی برای افزایش اشتغال، رونق اقتصادی، افزایش تولید ناخالص ملی، کاهش نرخ بیکاری و بعضاً صادرات غیرکالای و کالایی دارد.

علیرضا حیدری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: زمانی که در خصوص موضوعی بدیع، تازه و بدون سابقه در جهان که نقاط ضعف و قوت آن بواسطه تجربه‌های تاریخی در دیگر کشورها مشخص نشده است، به گفتگو می‌پردازیم، طبیعتاً باید در قالب پژوهش های مختلف پیرامون آن، مزایا و معایب و همچنین عواقب خروجی آن را کاملاً مشخص کنیم، اما تجربیات اثبات شده بهره‌گیری از اینترنت در کسب و کار در جهان وجود دارد.

وی در این خصوص بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های کسب و کار بر بسترهای اینترنتی در قالب مشاغل مختلف فضای مجازی، در گذشته در دیگر کشورها اقدامات اثربخش و قابل توجهی در راستای حرکت به سمت توسعه صورت گرفته است که در کشور ما این مهم با فاصله معنادار زمانی در حال بررسی است و تجربیات کشورهای مختلف را در حوزه کسب و کار آنلاین بررسی می‌کنیم.

این فعال حوزه بازار کار اضافه کرد: نقش اینترنت به عنوان یک زمینه اصلی در راستای بسترسازی کسب و کار آنلاین در دنیا کاملاً تجربه شده است و زمانی که ما این مهم را به عنوان یک اصل بدیهی بپذیریم، می‌بینیم که حوزه اقتصادی و فعالیت‌های کسب و کار آنلاین بسیاری از مرزها را در تعاریف مختلف اقتصادی جابجا می‌کند و کشور را در یک فضای کسب و کار و اشتغال جهانی قرار می‌دهد.

وی افزود: با بسترسازی و ایجاد تحرک اقتصادی در بخش اشتغال و کسب و کار اینترنتی، شاهد خلق فرصت‌های بسیار بزرگ در حوزه جهانی در سطح کشورها خواهیم بود و ارتباط‌گیری با افراد فعال در این حوزه، بدرستی برای ما آشکار خواهد کرد که به اندازه‌ای این حوزه گسترده است که قائل به مرزبندی‌های مختلف نیست و دلیل اساسی آن، تکنولوژی است.

وی گفت: می‌توان برای عامل سرمایه تعریفی به لحاظ مکانی در نظر گرفت اما برای تکنولوژی و فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار مرتبط با آن نمی‌شود موضوع مکان را تعریف کرد، به این دلیل که فرآیند فعالیت در بستر تکنولوژی، وابسته به زمان و مکان نیست و همین عامل است که وقتی از تکنولوژی در حوزه کسب و کار استفاده می‌شود، به شکل گسترده در سطح جهان قابل مشاهده است.

کاهش نرخ بیکاری با کسب و کار آنلاین

حیدری خاطرنشان کرد: اگر محدودیت‌هایی برای زمینه‌سازی در حوزه بهره‌مندی کسب و کار در قالب بسترهای اینترنتی اتفاق افتد، به همان میزان فرصت‌سوزی را در حوزه اقتصاد و اشتغال شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: بدون اینکه سرمایه‌گذاری خاصی از ناحیه دولت و یا بخش خصوصی صاحب سرمایه صورت گیرد، روند فزاینده خلق کسب و کارها در فضای مجازی و تقویت اقتصادی کشور را می‌بینیم و در واقع با ادامه این روند، بخشی از بیکاری در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

این فعال حوزه کار با اشاره به اینکه، وقتی این فضا استعداد ذاتی برای افزایش اشتغال، رونق اقتصادی، افزایش تولید ناخالص ملی، کاهش نرخ بیکاری و بعضاً صادرات غیرکالای و کالایی دارد، باید بستر رشد و گسترش آن در کشور مهیا شود، افزود: تقویت نهادهای تاثیرگذار در این حوزه را باید افزایش داد و با نگاه به اینکه رونق کسب و کارهای مختلف در بستر اینترنت، در جهان به اثبات رسیده و ما در کشور نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

کد خبر: 23573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =