فرزندخواندگی به شرط سلامت متقاضیان

مدیرکل دفتر امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور سلامت زوجین را از شروط اصلی فرزندخواندگی خواند و گفت: اهمیت این مساله بسیار بالاست و به همین جهت در جلسات روانشناسی متعدد با زوجین این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سعید بابایی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با تاکید بر اینکه داشتن سلامت متقاضیان از شروط اصلی فرزند خواندگی است در خصوص فرایند چگونگی تایید احراز این فاکتور مهم اظهار کرد: زوجین و متقاضیان پیش از نهایی شدن فرزندپذیری با حضور در جلسه روان شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا آمادگی آنان برای فرزندپذیری مورد سنجش قرار گیرد.

وی افزود: برخی از ریزفاکتورها باید در ابتدا به خوبی مورد ارزیابی قرار گیرند که بعدها برای فرزند مشکل ایجاد نکنند؛ مثلا به اشتباه برخی فکر می‌کنند اگر خانواده‌ای فرزندی از دست داد باید برای رفع سوگ به سرعت به سراغ فرزند خواندگی برود در صورتی که این نکته‌ای اثبات شده است تا زمانی دوره سوگ والدین نگذشته است در صورت فرزندپذیری به کودک آسیب وارد خواهد شد و حتی منجر به فسخ فرزندخواندگی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بنابراین پیش از معرفی کودک جلسات روانشناسی به منظور ارزیابی و شناخت روحیات زوجین و متقاضیان برگزار می‌شود و در نهایت تمام تلاش سازمان بر این است که بر اساس نوع درخواست متقاضی، کودک برای فرزندپذیری به خانواده معرفی شود که نتیجه این اتفاق به شکل‌گیری بهترین ارتباط حسی و عاطفی بیانجامد و در صورت عدم رضایت زوجین، تا سه مرتبه امکان معرفی مجدد کودک وجود دارد.

بابایی بر اهمیت برقراری ارتباط بین متقاضیان و کودک تاکید کرد و گفت: البته نباید در این میان وسواس بیش از حد داشت. بعضا دیده می‌شود والدین بعد از تولد فرزند زیستی‌شان نیز این وسواس را در خصوص برقراری ارتباط و حس عاطفی با فرزندشان دارند.

کد خبر: 22070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =