۱۶ هزار خانوادهِ متقاضی در مسیر فرزندخواندگی

مدیرکل دفتر امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه کرونا تاثیر چندانی بر روند فرزند خواندگی نداشته ‌است، گفت: سختی مراجعه حضوری مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده بود اما پس از ۱۶ ماه  به ثبات نسبی رسیده است.

سعید بابایی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی مسئول تامین فرزند برای فرزندخواندگی نیست، اظهار کرد: سازمان بهزیستی مسئول یافتن والدینی مناسب برای کودکان و نوجوانانی است که مجوز دادگاه برای واگذاری آنان فراهم شده است.

وی افزود: ضمن درخواست صبوری از متقاضیان فرزندخواندگی افزود: بهزیستی در پیاده‌سازی فرآیند فرزند خواندگی حساسیت و دقت نظر خاصی دارد و ترجیح می‌دهد که به سبب کمبود کودکان و نوجوانان دارای مجوز از دادگاه، والدینی با بهترین شرایط (نه لزوما مالی بلکه اجتماعی) سرپرستی‌ آن‌ها را به عهده بگیرند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار خانواده متقاضی فرزندخواندگی در این مسیر هستند. متاسفانه برخی گمان می‌کنند یا تلاش‌شان بر این است که با توصیه کار خود را تسریع دهند در صورتی که این امر منجر به تضییع حقوق خانواده‌هایی می‌شود که مدت‌هاست در نوبت هستند.

کد خبر: 21957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =