ممنوعیت عقد قرارداد مدارس برای لباس فرم دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: هرگونه امضای قرارداد توسط مدیران مدارس با شرکت‌های تولیدی پوشاک برای تهیه لباس فرم دانش‌آموزان ممنوع است و در صورت تخلف مطابق مقررات با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

به گزارش به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، علیرضا سعدی پور روز شنبه در جلسه کارگروه ساماندهی لباس فرم دانش‌آموزی بر ضرورت تدوین آئین‌نامه جامع پوشش دانش‌آموزی تاکید کرد : در حال حاضر به هیچ عنوان هیچ مدیر مدرسه‌ای نباید شخصا به موضوع پوشاک فرم دانش‌آموزی ورود کند.

وی با اعلام این که هم اکنون تصمیم گیری برای پوشش فرم مدارس زود است، گفت : بهتر است در این فرصت با بررسی جامع و همه جانبه و پس از رفع مشکلات سال های گذشته نسبت به تدوین آئین‌نامه جامع و کامل اقدام شود.

سعدی پور با اشاره به چند چالش عمده در این حوزه، توضیح داد : قیمت پارچه، جنس و نوع پارچه، دستمزد و کیفیت دوخت و زمان تحویل از جمله چالش‌های حوزه پوشش فرم دانش‌آموزی است که باید با نظارت دقیق بر این موضوعات و بویژه مسائل مالی و قراردادها مشکلات به حداقل برسد.

وی افزود: هنرستان‌های دارای رشته خیاطی و دوخت دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه تجهیزات، کارگاه و نیروی انسانی هستند که نباید از آن غافل شد چرا که همین هنرستان ها در ایام شیوع کرونا در تولید ماسک و گان بسیار خوب درخشیدند.

مدیرکل آموزش و  پرورش مازندران پوشیدن لباس فرم توسط دانش آموزان را دارای ریشه تربیتی دانست و  گفت: لباس فرم یکدست باعث می‌شود تا تفاوت های فردی در نوع پوشش ازبین رفته و ماهیت مدرسه حفظ شود.

وی با اعلام این که دانش آموزان در ۷۰ درصد مدارس مازندران از  لباس فرم استفاده می کردند، افزود: بسیاری از نظام های تعلیم و تربیت دنیا به این موضوع اعتقاد دارند و لازم است در این باره پس از رفع ابهام بازگشایی مدارس به صورت حضوری تصمیم گیری شود.

طبق آمارهای رسمی، مازندران در سال تحصیل گذشته بیش از ۵۰۸ هزار دانش آموز داشت که به استثنای چند هفته نخست بازگشایی مدارس در ماه شهریور، کل سال تحصیلی را به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد تحصیل کردند.

تعداد مدارس مازندران بر اساس آخرین آمار آموزش و پرورش، بیش از چهار هزار و ۶۰۰ واحد است.

کد خبر: 21474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =