خطر نوع شدید کرونا یا مرگ ناشی از آن در کودکان بسیار ناچیز است

نتایج یک بررسی جدید در انگلیس نشان می‌دهد که خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ و مرگ ناشی از آن در میان کودکان بسیار ناچیز است.

ه گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، بررسی آمارهای ۱۲ ماه نخست همه گیری کووید-۱۹ در انگلیس نشان داد که تنها ۲۵ فرد زیر ۱۸ سال بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

هرچند افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن متعدد و ناتوانی‌های عصبی بیشتر در معرض خطر هستند با این حال مجموع خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ یا مرگ ناشی از آن در این گروه سنی بسیار کم است.

در حال حاضر واکسن کووید-۱۹ به افراد زیر ۱۸ سال تزریق نمی‌شود حتی اگر آنان به بیماری زمینه‌ای مبتلا باشند.

دانشمندان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه‌های یورک، بریستول و لیورپول اظهار داشتند بررسی آنان درباره کودکان، جامع‌ترین مطالعه انجام شده در همه دنیاست.

آنان داده‌های بهداشت عمومی در انگلیس را بررسی کردند و دریافتند بیشتر جوانانی که به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ فوت کرده‌اند دارای مشکلات جسمی زمینه‌ای هستند.

اگرچه مجموع خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ یا مرگ ناشی از آن ناچیز است اما کودکان و جوانانی که جان خود را از دست داده‌اند بالای ۱۰ سال داشته و از نژاد سیاه و آسیایی بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، متخصصان تخمین زده‌اند که ۲۵ مورد مرگ و میر در میان جمعیت حدودا ۱۲ میلیونی کودکان در انگلیس به مفهوم مرگ دو کودک به ازای هر یک میلیون نفر بوده است.

کد خبر: 21459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =