نقش ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی از نقاط قوت جدید کنکور است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش، نقش ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش کنکور را از نقاط قوت سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو در مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست.

به گزارش آتیه آنلاین از وزارت آموزش‌ و پرورش، علیرضا کمرئی در خصوص بررسی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون تأثیر نمره در کنکور گفت: نقش ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سبب تأثیرگذاری مثبت بر نظام تعلیم و تربیت خواهد شد و سوابق تحصیلی دانش آموزان در سنجش و پذیرش موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش سال‌هاست که به دنبال افزایش سهم سوابق تحصیلی و دوره ۱۲ ساله آموزش و تعلیم و تربیت، در پذیرش کنکور بوده است تا اعتبار نظام تعلیم و تربیت را افزایش دهد.

کمرئی ادامه داد: سیاست‌ها و ضوابط مصوب در ۵ محور تدوین‌ و سعی شده است که در هر یک از این سیاست‌ها مسائل و مشکلات موجود را رفع و وضعیت فعلی را اصلاح کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: برگزاری دو بار کنکور در سال فرصت دوباره‌ای به داوطلبان می‌دهد تا نتیجه مطلوب از دوره تحصیلات خود را کسب کنند و نتیجه تلاش سال‌های خود را به‌یک‌باره در سه ساعت برگزاری کنکور و به‌صورت تستی از دست ندهند.

وی، سیاست‌های تصویب‌شده شورای عالی انقلاب فرهنگی را سیاست‌های منسجمی دانست که به سمت تفکیک سنجش به پذیرش می‌رود، نقش تبلیغات سوء و فریبنده را کاهش می‌دهد، نقش آموزش‌وپرورش را در محدودسازی تبلیغات زیبنده برجسته می‌کند، سهم سوابق تحصیلی را افزایش می‌دهد و همچنین شرایطی را فراهم می‌کند تا چشم‌انداز مناسب برای دانش آموزان ایجاد شود تا دانشگاه و غول کنکور تنها چشم‌انداز جوانان نباشد.

نقش ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی از نقاط قوت جدید کنکور است

کمرئی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد از پذیرش در کنکور از طریق سوابق تحصیلی است، افزود: بر اساس قانون مصوب ۹۲ و اصلاحیه سال ۹۵ مقرر بود؛ افزایش سوابق تحصیلی انجام شود.

وی ادامه داد: اما به دلیل اینکه برای آموزش‌وپرورش امکان تسری امتحانات پایه دهم و یازدهم امکان نداشت و سیستم آموزش عالی فقط تأثیر مثبت سوابق را لحاظ کرد و امکان تأثیر قطعی سوابق به دلیل محدودیت‌ها و شرایط فراهم نشد، این سیاست‌ها می‌تواند در اصلاح این مهم نقش مؤثری داشته باشد.

کمرئی در ادامه اظهارکرد: محدودیت‌هایی برای برداشتن و حذف یک‌باره کنکور در کشور وجود دارد و همچنین رقابت سنگینی برای کسب ۱۰ درصد صندلی‌های دانشگاه‌های معین و رشته‌های معین وجود دارد که شرایط را برای حذف یک‌باره کنکور فراهم نکرده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: این سیاست‌ها سعی دارد شرایط را برای حذف پلکانی کنکور فراهم کند.

کد خبر: 21112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =