سازمان زمین‌شناسی و ایمیدرو باید در راستای هم حرکت کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید یک چسبندگی بین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و ایمیدرو ایجاد شود، با اتخاذ تدبیری این دو مجموعه در راستای همدیگر حرکت کنند و مزایده‌ها در کشور به‌صورت یکپارچه انجام شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، علیرضا رزم‌حسینی در بازدید از سازمان یاد شده افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور یک سازمان حاکمیتی در زمینه امور اکتشافی و زمین‌شناسی است که باید از آن حمایت کرد.

وی گفت: اساسنامه این سازمان بسیار مناسب است و این مجموعه باید همچون گذشته احیا شود و بر اساس مصوبه‌های دولت‌های گذشته حق خود را طلب کند.

رزم‌حسینی تاکید کرد: معاونت اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت علاقه‌ای به مداخله در فعالیت‌های این مجموعه ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان‌داشت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در کنار بررسی مخاطره‌های زمین‌شناختی باید در بخش اکتشافات بیش از گذشته پیشرفت کند که بر همین اساس با توجه به وجود منابع کافی باید طرح و برنامه‌ای ارائه شود تا مشکلات برطرف شود.

رزم‌حسینی در این برنامه از بخش‌های مختلف سازمان زمین‌شناسی از جمله مدیریت ژئومتیکس، مدیریت بررسی مخاطرات زمین‌شناختی، موزه کانی‌سنگ، مطالعات ژئوفیزیک هوایی، کتابخانه و آرشیو گزارشات ۶۰ ساله سازمان و آزمایشگاه آنالیز نمونه‌های معدنی بازدید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن آشنایی با روند فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی این سازمان در بخش‌های اکتشاف موادمعدنی و مطالعات زمین‌شناسی، به بررسی موانع پیش‌روی دستیابی به اهداف موردنظر این مجموعه و ارائه پیشنهادات کاربردی به‌منظور تسریع فعالیت‌های موردنظر در بخش علوم‌زمین و همچنین ارتقای سطح نیروی انسانی و تبدیل وضعیت کارمندان این مجموعه پرداخت.

وی به‌منظور رفع موانع پیش‌رو، خواستار ارائه نامه رسمی توسط سازمان زمین‌شناسی ‌و اکتشافات‌معدنی کشور به وزارتخانه برای اعلام آمادگی برای نظارت بر معادن و همچنین دستیابی به منابع و تجهیزات مورد نیاز خود شد.

کد خبر: 19221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =