اختصاص ۳۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان برای اشتغالزایی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با گرامی‌داشت هفته ملی صنایع‌دستی گفت: در لایحه بودجه امسال ۳۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای اشتغال‌زایی و تولید در کشور اختصاص یافت.

به گزارش آتیه آنلاین، احمد راستینه هفشجانی تاکید کرد: این اعتبار در اختیار بانک‌های عامل قرار می‌گیرد و به‌همین میزان از سوی بانک‌های عامل افزوده و با سود ۲ تا ۶ درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار شده تا این تسهیلات با اولویت استان‌دارای دارای نرخ بیکاری بالاتر پرداخت شود.

وی یادآور شد: در لایحه بودجه امسال ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی در اختیار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفته که باعث جهش مطلوب در بخش‌های مختلف این وزارت‌خانه و رونق در استان‌ها خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بودجه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال‌جاری پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بود که با پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی، این مبلغ با یک‌هزار میلیارد ریال افزایش به ۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال رسید که البته این مبلغ هنوز پاسخ‌گوی نیاز این حوزه نیست.

وی افزود: تعریف، طراحی و برنامه‌ریزی برای تدوین زنجیره ارزش در بخش‌های تولیدی استان به‌ویژه حوزه‌های زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ارتقای درآمد سرانه خانوار و تسریع در روند رسیدن به شاخص‌های توسعه‌یافتگی نقش‌آفرین و موثر است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نگاه دقیق و تمرکز به ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و مزیت‌های ۵۰ سال آتی حوزه گردشگری در سطح ملی و استانی می‌توان بسیاری از خلأهای کشور را رفع کرد.

به گزارش ایرنا، راستینه اظهار داشت: جلوگیری از خام‌فروشی و راه‌اندازی چرخه تبدیلی و تکمیلی در حوزه‌های مرتبط با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: 18263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =