دردسرهای امتحانات آنلاین

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و برگزاری کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس به‌صورت غیرحضوری و آنلاین، متأسفانه مشاهده‌شده که برخی افراد و سودجویان از این موضوع سوءاستفاده مجرمانه می‌کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از دانشجویان  دانشگاه های استان به اداره پلیس فتا که مدعی بود هنگام امتحانات مجازی میان ترم موفق به امتحان دادن در آن دروس نشده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: شاکی در ادامه اظهاراتش بیان نمود که با درمیان گذاشتن موضوع با مسوولین مربوطه در دانشگاه مشخص شد که قبل از ورود فرد ممتحن به سامانه امتحانات مجازی، فرد دیگری وارد حساب کاربری او شده و با توجه به این­که آزمون به صورت آنلاین بوده و فقط یک بار می توان در آن شرکت کرد، فرد شاکی موفق به گذراندن آزمون در آن دروس نشده است.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی های صورت گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده، سرانجام موفق به شناسایی متهم شدند ونامبرده با هماهنگی با مرجع قضایی، به پلیس فتا احضار شد.

این مقام انتظامی تشریح کرد: متهم که یکی از دانشجویان همان دانشگاه بود، پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره ای جز اعتراف نداشت و در اظهارات خود عنوان کرد: چون نام کاربری ورود به حساب کاربری در سایت دانشگاه به صورت پیش فرض، شماره دانشجویی و رمز عبور آن کد ملی می‌باشد، با به دست آوردن این اطلاعات در یکی از گروههای تلگرامی دانشجویی که عضو بودم با وارد شدن حساب کاربری شاکی، مانع امتحان دادن وی شدم، اما می دانم که اشتباه کردم و اکنون پشیمان هستم.

این مقام مسئول از محصلان و دانشجویان خواست : به منظور پیشگیری از سوءاستفاده افراد سودجو، هرگز نام کاربری و رمزهای عبور خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید و حتما رمز عبور پیش فرض خود را تغییر داده واز یک رمز عبور قوی و مناسب انتخاب کنید. رمز عبور نباید کوتاه باشد و باید ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد و نشانه‌ها باشد.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر: 16726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =