روز جهانی رمز عبور و اهمیت انتخاب پسورد مناسب

امسال کمپین روزجهانی رمزعبور با توجه به افزایش قابل توجه روش‌های امنیتی ورود به سیستم، از زمان ابتلا به بیماری همه‌گیر COVID-۱۹، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، در این زمینه موسسه تحقیقاتی Infosecurity اخیراً با آقای ترورن (Colin Truran) مشاور ارشد امنیت داده‌ها مصاحبه‌ای انجام داده است تا بداند که چگونه مجرمان اینترنتی رمزهای عبور را برای شروع حملات مورد هدف قرار می‌دهند و همچنین از ما می‌پرسد که آیا باید به دنبال کاهش اعتماد به رمزهای عبور فعلی خود باشیم؟

در این زمینه موسسه تحقیقاتی Infosecurity اخیراً با آقای ترورن (Colin Truran) مشاور ارشد امنیت داده‌ها مصاحبه‌ای انجام داده است تا بداند که چگونه مجرمان اینترنتی رمزهای عبور را برای شروع حملات مورد هدف قرار می‌دهند و همچنین از ما می‌پرسد که آیا باید به دنبال کاهش اعتماد به رمزهای عبور فعلی خود باشیم؟

از زمان ابتلا به بیماری همه گیر COVID-۱۹ چه روندهایی را در مورد چگونگی  شروع حملات هدف قرار دادن رمزهای عبور  از طرف مجرمان اینترنتی دیده‌ایم؟ از زمان شروع این همه گیری، ما شاهد افزایش زیادی فیشینگ هستیم که مجرمان اینترنتی از طریق استفاده مجدد از رمز عبور حملات خود را انجام می‌دهند. ما همچنین شاهد افزایش استراتژیک مجرمان سایبری با استفاده از حملات بی‌رحمانه برای شکستن رمزهای عبور ساده و کوتاه با سرعت بیشتری هستیم.

کدام بخش‌ها در طی سال‌های اخیر تحت تأثیر تاکتیک‌های شکستن رمز عبور قرار گرفته‌اند؟

در چند سال اخیر سیستم‌های تجارت الکترونیکی و رسانه‌های اجتماعی تحت تأثیر حملات دسترسی و شکستن رمزعبور قرار گرفته‌اند. اکنون که به خاطر شرایط کرونا، شرایط دور کاری و خانه نشینی بیشتر رعایت می‌شود، کاربران بیشتری به خدمات جدید آنلاین اعتماد می‌کنند، و برخی از آن‌ها به طور پیش فرض فاقد احراز هویت چند عاملی هستند. همچنین، افرادی که مجبور به راه‌اندازی حساب‌های بیشتری هستند تمایل دارند از رمزهای عبور به یاد ماندنی رایج استفاده کنند که آن‌ها را در معرض خطرات امنیتی قرار خواهد داد.

کد خبر: 15950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =