مهارت یکی از کارسازترین ابزارها در کاهش جرم و بزه است

علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در دیدار با مسئولان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور، با اشاره به نقش مهارت آموزی در کاهش آسیب های اجتماعی، بر ایجاد هر چه بیشتر زمینه های مهارت آموزی در زندان ها تأکید کرد.

به گزارش آتیه آنلاین از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با معاونین سلامت، اصلاح و تربیت، توسعه و مدیریت منابع و مدیر کل دفتر اشتغال و مهارت آموزی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی کشور، در خصوص بررسی راهکارهای مهارت آموزی در زندان ها، امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در محل این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

هاشمی در این دیدار با تأکید بر اینکه اهمیت آموزش در زندان ها و مهارت آموزی به زندانیان، بر کسی پوشیده نیست، گفت: زیست با معیشت آدمی و بودن در موضع فعال وی در گرو «کسب مهارت» است.

وی ادامه داد: یکی از کارسازترین ابزارها در کاهش جرم و بزه در جامعه، ایجاد موقعیت نقش آفرین با کمک مهارت برای زندانیان در هنگام بازگشت به جامعه است.

هاشمی ادامه داد: اگر با دید صحیح به تربیت توأم با ندامت برای کسب موقعیت به این گروه مخاطب می اندیشیم، ابتدا باید چالش ها و مشکلات پیش روی آموزش این گروه شناخته شود.

وی در تبیین این موضوع گفت: مربی که در زندان به آموزش می پردازد باید به تفاوت کارگاه آموزشی زندان و جنبه های روان شناختی آگاه باشد و مهارت را به گونه ای ارائه دهد که زمینه تغییر حال و روحیات افراد نیز فراهم کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: ایجاد انگیزه در میان مربیان برای تعامل با زندانیان، خود نوعی مهارت است که می توان با مکانیزم های تشویقی آن را تقویت کرد.

معاون وزیر کار از طرح مهارت آموزی به سربازان به عنوان الگویی موفق یاد کرد و بیان کرد: این طرح می تواند الگویی برای مهارت آموزی در زندان ها باشد و مزیت هایی برای زندانیانی که تمایل به مهارت آموزی دارند را ایجاد کند.

هاشمی افزود: این مهارت آموزی باید هم گام با سرعت تغییر تکنولوژی، مادام العمر و مستمر باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین اعلام کرد: کارگاه های مراکز سازمان طبق زمانبندی برای آموزش مهارت در اختیار سازمان زندان ها قرار می گیرد تا تغییر محیط و حال زندانیان را هم به دنبال داشته باشد.

سنجش دقیق از مهارت از ارکان اصلی مهارت آموزی است

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار در ادامه سخنان خود مقوله سنجش و ارزیابی از فرایند مهارت آموزی را مهم دانست و گفت: راه ارزیابی آموزش، سنجش درست است که حتی در صورت احراز صلاحیت و دست یابی به شغل می تواند تشویق به صورت حذف سابقه جرم را در زندانیان به دنبال داشته باشد.

معاون وزیر کار همچنین از ایجاد مراکز مشاوره و هدایت شغلی و مراکز جوار کارگاهی در زندان های سراسر کشور به ویژه زندان های با جمعیت بالای ۱۰۰۰ نفر خبر داد.

شایان ذکر است در این نشست، معاون آموزش و معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان و معاونین سازمان زندان ها به ارائه آمار آموزش در زندان ها در سال گذشته پرداخته و بر اجرای کردن مفاد تفاهم نامه بین دو دستگاه تأکید کردند.

کد خبر: 15793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =