دستگیری زوج کلاهبردار در سایت دیوار

رئیس پلیس فتا بوشهر از از شناسایی و دستگیری زوجی که با درج آگهی جعلی فروش لوازم خانگی در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر اظهار داشت: با تلاش کارآگاهان سایبری پلیس فتا، زوجی که با تبلیغ، فروش و درج آگهی دروغین فروش لوازم خانگی در سایت‌های واسط اینترنتی نظیر دیوار و شیپور از متقاضیان خرید، مبالغی را با عنوان بیعانه دریافت می‌کردند، شناسایی شدند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با درج آگهی دروغین فروش کالاهای مورد نیاز مردم در سایت‌های اینترنتی و به بهانه نگه داشتن کالا برای خریدار و عدم فروش آن‌ها به متقاضی دیگر، مبلغی را به عنوان بیعانه دریافت می‌کردند و دیگر پاسخگوی تماس‌های خریداران نبودند.

رئیس پلیس فتا بوشهر افزود: با وجود استفاده متهم از روش‌های پنهان‌ساز هویتی و با اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارآگاهان سایبری هویت و محل سکونت متهم اصلی در یکی از استان‌های مرکزی کشور مشخص شد و با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که متهم در استان بوشهر نیز تردد دارد.

این مقام سایبری عنوان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس فتا و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ متهم دستگیر شدند و در بازرسی از منزل آنان چندین دستگاه تلفن همراه که در ارتکاب کلاهبرداری از آنها استفاده شده بود، کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان در بازجویی‌ های فنی پلیس و در مواجهه با مستندات موجود به بزه‌های انتسابی خود اعتراف کردند و بیان داشتند که از سال ۹۸ تاکنون در چند استان به همین شیوه مرتکب جرم شده و یکبار نیز دستگیر و به زندان فرستاده شده‌اند، ولی مجدداً از سهل‌انگاری کاربران سوء استفاده کرده اند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شهروندان درخواست کرد: قبل از رؤیت و تحویل کالا و اجناس مورد معامله در فضای مجازی، از پرداخت هر وجهی تحت عناوین بیعانه و پیش‌پرداخت خودداری کنند.

سرهنگ مهدی قاسمی ضمن بیان اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir  مراجعه کنند.

کد خبر: 15537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =