اسکان نوروزی در مدارس نداریم

خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به منظور قطع زنجیره شیوع کرونا و حفظ سلامت مردم، در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ از پذیرش و اسکان همکاران فرهنگی و مردم ایران معذوریم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه جهت جلوگیری از شـیوع بیماری کرونا و در راسـتای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت همکاران، اسـکان در مـدارس این اسـتان درتعطیلات نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است، تصریح کرد: تنها در صورت اجازه ستاد کرونا، مراکز آموزشی، رفاهی و خانه‌های معلم استان آماده میزبانی از فرهنگیان و مهمانانی که مجبور به سفر اضطراری باشند، با حداقل ظرفیت خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد رشته‌های فنی و تشکیل مدارس سمپاد مهارتی در مدارس استان تأکید کرد و ادامه داد: مدارس سمپاد مهارتی، نوعی از مدارس استعدادهای درخشان هستند که برای پذیرش دانش‌آموزان متقاضی رشته‌های فنی حرفه‌ای در پایه نهم به دهم آزمون برگزار می‌کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، هدف از ایجاد این مدارس را پرورش استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه به متخصصان کار آموخته فنی و حرفه‌ای، لزوم مهارت افزایی دانش‌آموزان و  نخبه پروری در عرصه‌های مختلف و شکوفاسازی استعدادهای مدارس سمپاد ایجاد رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس استعداداهای درخشان استان ضروری است.

واقعی ادامه داد: آموزش و پرورش استان برای تربیت کارآموختگان حرفه‌ای در رشته‌های مهارتی، تصمیم به ایجاد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و تأسیس مدارس سمپاد مهارتی گرفته است؛ چرا که دانش‌آموزان مدارس سمپاد از دیر باز دارای جو رقابتی، سطح آموزشی و پرورشی بالایی هستند.

وی یادآور شد: مجوز اولین مدرسه سمپاد مهارتی، در رشته شبکه و نرم افزار، برای مدارس شهید بهشتی و فرزانگان بیرجند اخذ شده و برای سال تحصیلی جدید، از طریق آزمون ورودی، شاهد جذب دانش‌آموز در این رشته خواهیم بود.

کد خبر: 11038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =