جلوگیری از قاچاق دارو با حذف دفترچه‌های درمانی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی و اجرای طرح نسخه الکترونیک، ایده‌آل است و می‌تواند مزایای بسیاری از جمله جلوگیری از قاچاق دارو را داشته باشد.

ملک فاضلی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، اظهار کرد:  حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی و اجرای طرح نسخه الکترونیک که از سوی مسئولان سازمان تامین اجتماعی اجرایی شده، طرح خوب و مطلوبی است اما باید زیر ساخت‌های موجود و آموزش‌های لازم به پزشکان داده شود تا بتوان آن را به بهترین نحو اجرایی کرد.
وی افزود: البته بهتر است برای ایجاد انگیزه بیشتر در مراکز درمانی، ضمن برگزری دوره‌های آموزشی هزینه‌های مترتب بر اجرای آن به گونه‌ای جبران شود تا پزشکان، مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی، داروسازان و داروخانه‌داران تمایل بیشتری برای اجرای این طرح از خود نشان دهند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های بزرگی مانند حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی بهتر است به مسائل به صورت همه جانبه نگاه شود، گفت: به عنوان مثال در استان سیستان و بلوچستان باید سرعت اینترنت و دسترسی آسان به این سامانه به استان‌هایی مانند تهران برسد و از نظر آموزشی نیز به جامعه هدف آموزش‌های لازم داده شود.
فاضلی تاکید کرد: اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی می‌تواند بسیاری از مشکلات را در حوزه دارویی مانند قاچاق دارو حل کند و جلوی آن را بگیرد و هزاران فواید و آثار مطلوب دیگر دارد. بنابراین برای ساماندهی نظام سلامت نیز این طرح موثر است.
وی با اشاره به اینکه این طرح ایده‌آل است و باید در بازه زمانی چند ساله‌ای آن را به صورت کامل در کشور اجرا کرد، گفت: برخی پزشکان معروف اساسا سازمان‌های بیمه‌گر و دفترچه‌ها را قبول نمی‌کنند که این مشکل نیز بهتر است حل شود.  
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شواری اسلامی اعلام کرد: طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی و نسخه الکترونیک طرح خیلی خوبی است و در کشورهای پیشرفته های دنیا اجرایی می‌شود.

کد خبر: 9770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =