باخت صداوسیما در برابر دو پلتفرم

این روزها بازار تولیدات شبکه نمایش خانگی داغتر از همیشه است، تولید ۱۰ تا ۱۲ سریال در این شبکه و حضور چهره های شناخته شده در این آثار، خود دلیل محکمی بر این ادعا است.

به گزارش آتیه آنلاین، در حال حاضر سریال‌های ‌"قورباغه"، "خوب، بد، جلف ۳"، "ملکه گدایان"، "و "ســیاوش" در حال توزیع در شبکه نمایش خانگی هستند، در عین حال این شبکه با انبوه برنامه‌های به‌اصطلاح «فان»، از تاک‌شوهایی چون «همرفیق» تا رئالیتی‌شوهایی مانند «شب‌های مافیا» و «شام ایرانی» مخاطبانش را روز به روز افرایش می دهد.

در واقع  این روزها خبری از رکود ابتدای سال شبکه نمایش خانگی که به دلیل اختلاف‌های ساترا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و شیوع ویروس کرونا پیش آمده  بود نیست و ترافیک تولید همه را شگفت زده کرده است.

در حال حاضر «گیسو» ساخته منوچهر هادی آخرین روزهای تولید را سپری می‌کند و احتمالا به زودی منتشر خواهد شد. این سریال روی زندگی شخصیت گیسو تمرکز دارد که در فصل گذشته مهناز افشار ایفاگر این شخصیت بود، که حالا با مهاجرت جای او در این سریال خالی است و هانیه توسلی ایفاگر این نقش شده است. رضا گلزار، ساره بیات، حسین یاری، هانیه توسلی، هومن سیدی، سانیا سالاری بازیگران این فصل سریال جدید هادی هستند.

«جیران» حسن فتحی، کارگردان «شهرزاد» که به عنوان موفق‌ترین و بهترین سریال شبکه نمایش خانگی به شمار می‌آید نیز در راه است . فتحی اکنون با ساخت سریال جیران دوباره به بستر تاریخ بازگشته و این بار سراغ ناصرالدین شاه و همسرش جیران رفته است.

«قبله عالم» ساخته حامد محمدی نیز که سریالی طنز برآمده از اتفاق‌های تاریخی دوران ناصرالدین شاه قاجار است احتمالا یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین سریال‌های ماه‌های آتی این شبکه خواهد بود.دومین سری از سریال «هیولا» مهران مدیری؛ «خاتون» تینا پاکروان؛ مجموعه طنز «ناجور» به کارگردانی همایون اسعدیان و البته «مریخی‌ها»  رامبد جوان، نشان می دهد که در نیمه نخست سال آینده شبکه نمایش خانگی دست پری برای ارائه محصول دارد.

همچنین در ادامه به چالش کشیده‌شدن جایگاه صداوسیما در برنامه‌سازی، روز گذشته  نیز خبری منتشر شد که نماوا میزبان اولین سریال رضا عطاران بازیگر و کارگردان محبوب بعد از گذشت ۱۳ سال از آخرین سریالش، «بزنگاه» در شبکه نمایش خانگی خواهد شد.

 حالا به نظر می‌رسد این شبکه به‌ زودی از نظر شمار کلی بینندگان برنامه‌هایش به طور چشمگیری بر صداوسیما غلبه کند. چراکه این روزها به دلیل ضعف‌های متعدد موجود در سیاست‌گذاری‌های صدا و سیما؛ از میزان مخاطبان تلویزیون به شدت کاسته شده و  این رسانه دیگر نتوانسته در عرصه ساخت برنامه های مفرح و سریال سازی موفق عمل کند و حالا این شبکه جای تلویزیون را برای مردم گرفته و از نظر شمار کلی مخاطبانش صداوسیما را به چالش کشیده است.

در واقع حضور چهره‌های مختلف، قصه‌هایی به دور از محدودیت‌های موجود در صدا و سیما، روابط عاشقانه و ...از مؤلفه‌های ثابت برخی از این تولیدات است  که مخاطبان زیادی را به کاربران ثابت اینترنتی تبدیل کرده است که نه فقط به صورت تک نفره و از طریق موبایل‌های هوشمند که به صورت خانوادگی به تماشای این آثار می نشینند. به همین خاطر است که بسیاری از کارگردانان ثابت تلویزیون و بازیگران مطرح نیز به این شبکه کوچ کرده اند که منجر به تولید همزمان ده تا دوازده سریال در این شبکه و کاهش جذابیت آثار تلویزیون شده است.

کد خبر: 9664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =